19.8.2017

Stressiä, pakkausta ja loman tarvetta

Doreen, mun lähin työkaveri, etelä-afrikkalainen, jonka kanssa olen lähes joka päivä samassa salissa, on ollut viisi viikkoa lomalla. Rankkaa on ollut, varsinkin kun olen lähes päivittäin joutunut työskenetelemään toisen etelä-afrikkalaisen kanssa, joka on erittäin ärsyttävä tyyppi... Onneksi Doreen on takaisin ensi viikolla.

Autoklaavihuoneessa lämmittelemässä kun salissa on jäätävän kylmä...

Töissä on ollut muutenkin kiirettä, pitäisi olla kesäsupistus, mutta edellisen kesän tapaan silloin onkin paljon enemmän leikkauksia ja pitkiä päiviä. Ainakin meillä urologiassa. Huoh.

Taipuvien tähystimien (? en kyllä tiedä mikä flexible cystoscope on suomeksi...) vuototestien todistamista välinehuollossa

Viime viikolla ja nyt viikonloppuna olen valmistellut muuttoa. Yllättävän paljon kamaa on neljän vuoden aikana kasaantunut, vaikka en edes kauheasti shoppaile...


Muutto on luultavasti tiistaina (saan muuttomiehiä avuksi), ja saan käyttää neljä tuntia työaikaa siihen, mutta mun pitää olla takaisin töissä klo 1600, päästämässä päivävuorolaisia kotiin. Olen ensi viikolla sunnutaista keskiviikkoon töissä 0700-1900. Ja keskiviikko iltana lähden taas reissuun. Enköhän saa koneessa aika hyvin taas nukuttua...

Olin myös viisi viikkoa kissavahtina. Kiva kun hellyydenkipeä kisu odotteli kotona kun tulin töistä

Lennän Frankfurtin kautta Atlantaan, jossa yövyn yhden yön, ja seuraavana päivänä jatkan matkaa Seattlen kautta Fairbanksiin, Alaskaan. Siellä vietän viikon Ernien (jota joskus Erikiksi kutsuin, kun oli vielä USAn Air Forcessa ja töissä täällä tukikohdassa) ja tämän miehen luona, Labor Day-viikonlopuksi ajetaan Anchorageen ja sieltä lennän sitten takaisin Seattlen ja Atlantan kautta, joissa kummassakin vietän pari yötä.

Ostin itsellenikin xboxin...

...ja olen myös yrittänyt rentoutua hyvän ruuan parissa

Olis jo ensi viikonloppu!

3 kommenttia:

  1. Flexible cystoscope taitaa ainakin sairaalakielessä taipua suomeksi ihan taipuisaksi/fleksiibeliksi kystoskoopiksi. Onko niitä kystoskooppeja edes muita kuin taipuvia malleja? Bipolaariresektori (Suomessa ainakin) on kaikkea muuta kuin taipuva, mutta eikö noi uron skoopit oo aina taipuisia, ohkasia malleja? :D Jos ei nyt puhuta mistään laparoskooppisista vehkeistä. :D

    t. Entinen i-hoitaja, nykyinen kardiologinen hoitaja (kamala vaihdos)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah, kiitos. Ja on kyllä ihan normeja rigid (jäykkiä?) skooppeja joita käytetään esim TURBeissa ja TURPeissa. Näin oli myös Suomessa jossa olin töissä.
      Ja kardiolle (tai neuroille tai maksoille) mua ei sais ikinä 😬

      Poista
    2. Siis niillä jäykillä skoopeilla mentiin välillä ennen resektiota, jos esim otettiin vain biopsia.

      Poista