22.8.2017

Muutto

Tänään pääsin vihdoin muuttamaan. Eilen jouduin lähtemään iltapäivällä töistä työterveyshuoltoon, koska selkä, joka on vaivannut mua jo muutaman viikon, oli tosi kipeä.

Syyksi epäilen patjaa, joka on todella kova. Kun tulin Saudeihin ja muutin ensimmäiseen kämppään pyysin saada vanhan patjan, joka olis pehmeämpi, ja sain. Kun muutin edelliseen kämppään, en saanut ottaa sitä vanhaa patjaa mukaan, koska sänky oli eri kokoinen. Ostin sitten IKEAsta petarin, ja myöhemmin työkaverilta toisen, jotka auttoi vähän. 

Nyt olen viettänyt seitsemän viikkoa putkeen mun kämpillä, jotain mitä en ole ennen tehnyt, kun vietin aina viikonloput muualla. Ja olen elänyt sängyssä. Sohva on epämukava ja epäkäytännöllinen, siinä en ole montaa kertaa istunut, vain kun on ollut vieraita, eikä mulla ollut edes ruokapöytää, vain "apupöytä" (counter) ja baarijakkarat...

Otin tietysti muutossa mukaan petarit, ja ne oli ihan liian isoja tälle uudelle sängylle. Annoin ne sitten Sudanilaiselle muuttomiehelle, joka oli myös ottanut mun vanhan maton, jonka olin heittämässä pois. Uusi patja on onneksi vähän pehmeämpi, mutta pakko mennä taas IKEAan kun palaan lomalta ostamaan mm uusi petari.


Muuttomiehiä oli neljä. Sudanilainen lastas mun kämpästä kamat kärryihin, yksi mies kuljetti ne autolle ja siellä kaksi miestä lastas kamat autoon. Sudanilainen oli vähän ällö, kosketteli vähän liikaa... Annoin kyllä miehille kunnon tipit, ja toivon että Sudanilainen myös jakaa rahat niiden muiden kanssa...

Muutto kesti yhteensä vajaan tunnin, autolla ajettiin noin 100m :-) Sain neljä tuntia vapaata töistä muuttoa varten (ja tunnin lounaan, mikä meille kuuluu 12h päivässä), joten sain lähes puolet laatikoista purettua ennen kun jouduin palaamaan töihin, päästämään päivävuoron kotiin.

Töissä mun ei onneksi tarvinnut tehdä mitään, mä olin päivystystiimissä, mutta yhtään päivystysleikkausta ei onneksi ollut!

Lähes kaikki laatikot sain kotona purettua, kaikelle ei oikein vielä löytynyt paikkaa. Suurimman osan astioista, lakanat ym mun piti ottaa mukaan edellisestä kämpästä. Uudessä kämpässä on mm tämmöinen jättivispilä:


Onneksi mulla on oma, pienempi...

2 kommenttia:

  1. Onnea uuteen kotiin! Tuo vispilä sopisi varmaan paremmin suurkeittiöön :). T. Rilla



    VastaaPoista