15.3.2017

Hups...

Kun sunnuntai-aamuna kaivelin kukkarosta kahvirahaa, huomasin että olin unohtanut antaa Mattin compoundin portilla takaisin kortin, jonka saan vaihdossa kun annan niille mun iqaman (oleskelulupa). Jos me viikonlopun aikana poistutaan compundilta antavat he vain mun iqaman takaisin (ja mä pidän kortin) ja kun palataan annan iqaman heille takaisin, ilman että tarvitsee taas kirjata sisään (huomattavasti helpompaa siis kuin tukikohdassa!).


Sen enempää en asiaa ajatellut, kunnes tänään Matt laitto viestiä että portinvartijat oli sanonut että mun iqama on jäänyt sinne. Ja huomenaamuna lennän viikonlopuksi Omaniin, ja persianlahden (GCC) maissa matkustessa pitää passin lisäksi olla iqama mukana.

Koska olin töissä klo 1900 asti, enkä halunnut Mattin lähtevän ajamaan ruuhkaisen kaupungin halki (kun oli juuri ajanut kotiin töistä), päätin lähettää mun kuskin asialle. Kätevää!

Jotkut lähettää kuskejaan milloin millekin asialle, mäkkäriin hakemaan ruokaa, apteekkiin lääkkeitä, tai vaikka ruokakauppaan. Itse en ole koskaan ennen lähettänyt kuskia hoitamaan mitään asiaa, mutta näin tämä asia siis hoitui helposti, koska luotan kuskiin ja tiesin hänen myös tuovan iqaman mulle töihin!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti