15.5.2016

Vaihteeksi ruokapostaus...eli tex-mex ruokaa terveellisesti

Ei tästä ole mitään ruokablogia ole tulossa, mutta ei nyt ole muuta (tai en viitsi/jaksa) mistä kirjoitella. Ja, kuten jo edellisestä postauksesta kävi ilmi, rakastan tex-mex ruokaa.

Kun nyt olen tässä jo jonkin aikaa yrittänyt syödä terveellisemmin, niin tässä olisi muutama helppo ja terveellinen resepti, jotka haluan jakaa. 

Multa löytyy kutakuinkin aina kotoa salsaa, avokadoa, limeä ja korianteria. Eli, niistä tulee guacamole, mun suuri (ja superterveellinen) herkku.

Muussaa haarukalla kaksi pehmeää (kuorittua) avokadoa soseeksi. Lisää noin 0,5 dl salsaa, puolikkaan limen mehu, hyppysellinen suolaa ja pippuria, ja puolisen desiä pilkottua korianteria. Sekoita ja nauti.


Mä syön sitä fajitasten kanssa, ruisleivän päällä ja dippaan siihen ruissipsejä välipalana töissä. 

Multa löytyy myös aina paprikoita, ja yleensä pakastimesta tacomausteella maustettua jauhelihaa sekä keitettyä täysjyvä-riisiä. Niistä saa herkullisen täytetyn paprikan. 

Sekoita yhteen tacomausteella maustettu paistettu jauheliha, keitetty riisi ja pilkottu herkkusieni. Täytä pari halkaistua paprikan puolikasta sekoituksella, laita päälle lusikallinen salsaa ja juustoraastetta. Paista 175c uunissa noin 40 min.


Ja sitten mun uusin herkku; tacosalaatti. Löysin yhdestä kaupasta vuoka-setin, jotka on tarkoitettu tacosalaatin kuoren tekoon. Mutta ihan varmasti voit käyttää jotain muuta pientä (kakku) vuokaa, johon saa tortillan laitettua jotta siitä saa kulhon muotoisen. Tai sitten Amazonilta voi tilata. 

Laita tortilla vuokaan ja paahda n 180c uunissa noin 5-6 minuuttia. Anna jäähtyä vuoassa.


Täytä tortilla jauhelihalla, salaatilla, paprikalla, tomaatilla, (maissilla), salsalla, guacamolella ja kevyellä ranskankermalla. Nam!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti