23.2.2016

Thaimaan reissu osa 2 - Phi Phin saaret

Mun tokavikana päivänä käytiin Phi Phin saarilla. Meidän mukaan tuli myös meidän hotellilta yksin matkustava, suomalainen rajavartioston upseeri. Mihinkäs mä edes lomalla pääsisin "armeijatyypeistä" eroon ;-)

Päivä oli erittäin tuulinen. "Brefingissä" ennen pikaveneeseen nousua sanottiin että voi olla että joudutaan kääntymään takaisin. Saatiin myös matkapahoinvointilääkkeet, jotka otettiin. Ja matka, joka kesti reilun tunnin, oli aika hurja. Muutama tyyppi oksensi, en tiedä olivatko ne ottanut lääkkeen.

Mentiin ensin Maya Bay-saarelle, jossa Leonardo di Caprion tähdittämä "The Beach" elokuva filmattiin. Siellä oli myös muutama muukin turisti...

Sitten mentiin vähän rauhallisemmalle laguunille, jossa uitiin hetki, hypättiin paatista suoraan veteen.

Sieltä jatkettiin syöttämään apinoita veneestä, apinat olivat aika hyviä ottamaan koppeja.

Sitten oli lounaan vuoro, yhdellä rannalla oli valtava buffet-ravintola. Ruoka oli aika keskinkertaista. Tältä rannalta lähdettiin taas johonkin laguuniin, jossa käytiin snorklaamassa. Koralli oli aika kuollutta tsunamin jäljiltä, mutta värikkäitä kaloja oli paljon. Varsinkin kun oppaat epäeettisesti syötti niille banaaneja.

Paluumatkalla pysähdyttiin vielä yhdellä saarella rannalla. Retki oli ihan ok, mutta koska lähdettiin myöhässä, ilmeisesti tuulen takia, niin paljon aikaa ei kohteissa ollut. Ja turisteja oli myös ihan liikaa joka kohteessa. Misemat oli silti upeita ja venematkat unohtumattomat. Varsinkin kun juuri ennen satamaanpaluuta juututtiin, monen muun veneen tavoin, laskuvedessä mutaan kiinni. Aika kauan kesti ennenkuin irti päästiin, jolloin meidän piti kaikkien siirtyä yhdelle puolelle venettä. Tätä kuulemma kylläkin tapahtuu aika ajoin.

Lisäksi lomalla tuli vielä shoppailtua jonkinverran, ja teetin itselleni valkoisen villakangastakin. Tänä talvena sitä tuskin enään tarvitsen, mutta seuraavana sitten.

Ostoskeskus oli koristeltu kiinalaista uuttavuotta varten