14.9.2015

Mennyttä ja tulevaa

Kun saavuin takaisin Suomesta vietin koko viikonlopun neljän seinän sisällä. Olin todellakin levon ja oman ajan tarpeessa.

Hyvä niin, sillä heti sunnuntaina meillä leikkasi huippurobottikirurgi USAsta, joka on jo monen vuoden ajan valittu yhdeksi USAn parhaista kirurgeista. Leikkaukset myös videoitiin konferenssihuoneeseen, jossa oli katsojia muistakin sairaaloista.


Meidän teamleader oli vielä lomalla kotonaan Jordaniassa, mutta lensi takaisin kahdeksi päiväksi! Lopulta koko sirkus kesti kaksi ja puoli päivää, oli kyllä todella rankkaa ja stressaavaa. Ylitöitä sunnuntaina ja maanantaina, mutta onneksi sain otettua ne tiistaina takaisin. 

Oli meillä vielä keskiviikkonakin robottihomma ja torstaina ylipitkä lista, joten viikko oli todella rankkaa. Sen sitten nollasin torstaina Australian suurlähetystön juhlissa, missä oli tosi paljon tuttuja. Että mukava ilta. Perjantaina ei sitten ollutkaan niin mukavaa...

Mutta, olin luvannut Kayleelle lähteä hänen kanssa tukikohtaan. Kayleen kaveri L oli DJ:nä jossain bileissä, ja Kaylee pyysi mut mukaan. B oli reissussa, joten yövyin mun uuden tukikohtalaisen "bestiksen", E:n luona (mä en tajuu miten helposti mä näköjään löydän uusia, hyviä ystäviä sieltä! Ehkä musta olis pitänyt tulla sotilas...). Olin väsynyt edellisen illan juhlinnasta, juhlat lähti kunnolla käyntiin vasta puolenyön jälkeen, ja nukkumaan pääsin vasta puoli kahden aikaan. Huoh.


Seuraava viikko töissä oli kiireinen, mutta ihan ok. Sunnuntain aloitin (American Heart Assosciationin) elvytyskoulutuksella, joka on käytävä joka toinen vuosi. Ensin katseltiin videoita, sitten harjoiteltin pareittain. Sen jälkeen oli näyttökoe pareittain ja lopuksi 25 kysymyksen monivalintatentti, josta sain 100% oikein. Läpäisin myös näyttökokeen, mun parista huolimatta. Se meni nimittäin ihan paniikkiin, ei muistanut mitä piti tehdä, ja sammutteli ja käynnisteli defibrillaattorin pariinkin otteeseen. En tiedä läpäisikö hän.


Mitään muuta mainittavan arvoista ei ole kuin se, että tiistaina, juuri ennen päivän loppua, leikkauksen jo loputtua, sain pikkupojalta pissat päälle. Onneksi ei roiskunut naamaan! 

Torstaina lähdin taas viikonlopuksi tukikohtaan. Torstaina kävin E:n kanssa baarissa, B tuli vasta myöhään yöllä kotiin, oli grillaamassa saudiupseerien kanssa...

E:n kanssa terassilla. Edelleen täällä on kesäkelit, vaikka yölämpötilat laskevat jo noin 25 asteeseen. Päivisin on edelleen noin 35-40c.

Perjantaina kokkasin meille uunimakkaraa Suomesta "salakuljetetusta" lenkkimakkarasta. Hyvää oli, en edes muista milloin olisin viimeksi syönyt uunilenkkiä.


Tällä viikolla teen 12h päiviä. Torstai onkin sitten vapaa päivä ja mulla alkaakin silloin 13 päivän loma. Ensi viikolla täällä on pyhiinvaellusajan pyhä, Eid Al Adha. Ja minä lennän USAan. 

Mun piti lähteä reissuun Rebeccan kanssa, meidän piti mennä mm New Orleansiin. Mutta, Rebecca ei sitten palannutkaan Australian lomaltaan, vaikka oli juuri allekirjoittanut toisen vuoden sopimuksen. Mä olin jo lennot varannut, joten lähden nyt sitten reissuun yksin. Muutama päivä Manhattanilla, sitten Boston ja Philadelphia. Ihan kiva reissu varmasti. 

2 kommenttia: