29.8.2015

Suomiloma 2015 - osa 1

Keskiviikkoiltana 5.8 lähdin taas lentokentälle, josta lensin yöllä Frankfurtin kautta Suomeen. Ennen vihasin yölentoja yli kaiken, mutta nyt olen vihdoin oppinut torkkumaan lentokoneessa. Toki se yleensä auttaa asiaa että teen aina ennen lomaa neljä 12h työpäivää putkeen, jotta saan torstain vapaaksi, ja keskiviikkona olen jo yleensä aika väsynyt.

Kun laskeuduttiin Suomeen ja tultiin pilvien alapuolelle, oli mun ensimmäinen ajatus, että kylläpä näyttää Suomelta... Ja pari ensimmäistä lomapäivää meni siihen että käänsin usein päätäni kun kuulin Suomea! Ulkosuomalaisen ongelmia :-)

Suomessa oli tuttuun tapaan sisko lapsineen vastassa, ja perinteen mukaan käytiin Jumbon Chicosissa lounaalla. Ostin myös samalla reissulla uuden, ultrakevyen matkalaukun, edellinen oli nimittäin homehtunut mun kämpän toisen vesivahingon myötä...

Melkein eniten lomalta odotin hyvää ja tuoretta ruokaa ja vihanneksia. Enkä pettynyt. Niitä olen todellakin kaivannut. Näiden loma-postauksien kuvat onkin aika lailla ruokapainotteisia :-)

Perjantaina hain auton, ja kävin katsastamassa sen. Ei mennyt läpi. Jarrupalat ja -levyt piti vaihdattaa ja tehdä ruostekorjausta pohjassa. Koska auto on muuten toimiva, eikä siitä paljon saa jos sen myyn, ja tietty koska tarvitsen aina autoa lomilla, en voinut muuta tehdä kuin korjauttaa. Onneksi sain ajan jo tiistaille, koska auto meni ajokieltoon katsastuksen umpeuduttua heinäkuussa.

Lauantaina mulla kävi nykyään Ruotsissa asuva opiskelukaveri perheineen kylässä, ja illalla menin siskolle yötä.

Enpä ollut vuosikymmeniin pelannut Afrikan tähteä. Kiva peli!

Sunnuntai-aamuna, kukonlaulun aikaan, lähdettiin siskon ja äidin kanssa ajamaan Turkuun. Sieltä mentiin laivalla Ahvenanmaalle, jossa veli perheineen asuu nykyään. Ja pääsin tapaamaan 4kk vanhaa kummipoikaani ensimmäisen kerran.

Sää oli koko loman ajan mitä parhain. Toin kesän tullessani, ja vein mennessäni. Sorry.

Kummipoika...

...ja isoveli jonka synttäreitä myös vietettiin

Nam!

En tiennytkään että Ahvenanmaa on Suomen suurin omenantuottaja. Kun muilla oli auton takakontit täynnä viinejä ja oluita, oli meillä omenamehuja!

Loppuviikosta kyläilin taas parin kaverin luona.

Aitoa shampanjaa, grilliruokaa, sauna ja parasta seuraa, mikä ihana ilta Helin luona!