22.6.2015

Ramadan, Juhannus ja hajonnut ilmastointi

Ramadan, eli muslimien pyhä paastokuukausi, alkoi torstaina. Käytännössä se tarkoittaa että muslimit tekevät kuuden tunnin työpäivää, ja me muut ollaan töissä 8.30-18.00. Ja sehän sopii mulle :-)

Työpaikan kahvilassa toivotetaan Hyvää Ramadania

Torstai-iltana lähdettiin tukikohtaan normaliin aikaan (18.15), yleensä siihen aikaan on kauhea ruuhka, ja matkaan menee noin 45 min - 1h. Nyt ei pahemmin autoja näkynyt, koska kaikki olivat kotona odottamassa että saisivat syödä (n klo 18.45), koko päivän paastoamisen jälkeen. Oltaisiin oltu perillä tukikohdassa varmaan noin 25 minuutissa, mutta Rebecca oli unohtanut passinsa, Ja ilman passia tai iqamaa sinne ei pääse. Oltiin jo puolessa välissä, ja jouduttiin kääntymään ympäri.

Tämä tie on aina ihan tukossa

Torstai-iltana oltiin taas yksissä läksiäisissä. Olin tanssimassa, kun pari naista tuli kysymään että olenko Soile Suomesta, olivat lukeneet mun blogia!

Perjantaina vietettiin juhannusta. Mutta mä olin unohtanut mun Suomesta salakuljetetut makkarat kotiin. Onneksi Virva ja Milla tuli vasta perjantaina, joten hakivat mun vara-avaimen mun työkaverilta Heleniltä, joka käy mun luona siivoamassa, ja hakivat sitten makkarat mun pakastimesta.



Meitä oli pienehkö porukka, neljä suomalaista, yksi britti ja kourallinen jenkkejä. Mä tein perunasalaattia ja lisäksi oli vihersalaatti, tosi hyviä hampurilaisia, joiden "leipänä" oli bataattiviipaleet, deviled eggs-munia ja brownies. 



Ilta oli mukava, pelattiin myös muutamaa eri peliä. Mun lemppari oli hyvin poliittisesti epäkorrekti Cards against Humanity. Suosittelen ;-)

Viime viikon lopulla mun ilmastointi alkoi vuotaa vettä. Suljin sen viikonlopuksi, kun olin poissa, mutta lauantai-iltana kun käynnistin sen taas, sylki se todella paljon vettä. Sunnuntai oli kiireinen työpäivä, enkä päässyt kotiin jotta korjaaja olisi voinut tulla. Nukuin sitten viime yön erittäin huonosti, +30c asteisessa huoneessa, mutta tänään korjaaja kävi puhdistamassa ja korjaamassa laitteen. Onneksi!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti