26.5.2015

Mun kämppä

Ehkä on taas aika esitellä missä, ja miten asun. Asun siis sairaalan alueella, lähes Riadin keskustassa.

'
Näkymä katolta

Kaupat on lähellä, mutta esim tukikohta ja lentokenttä on 30-45 min päässä, riippuen liikenteestä. Onneksi taksilla ajelu on halpaa. Tukikohtaan maksaa 60 SAR (n 14€), lentokentälle muutaman euron enemmän. Ruokakauppaan, jossa yleensä käyn, kestää n 10 min ja maksaa noin 4,50€.

Sairaalan alueella on jaettua asuntoja, perheasuntoja ja yksiöitä. Sinkkumiehet asuu alueen ulkopuolella, parin km päässä. Miehet saavat myös halutessaan asua muualla, silloin saavat housing allowancen, eli asumislisän palkkaan. Asuminenhan on sairaalan asunnoissa ilmaista kaikille. 

Asun suht uudessa F-kompleksissa, joka valmistui vissiin n 2007.

F-kompleksi taustalla ja ainoa palmu joka näkyy kotimatkan aikana

Asun korkeimmassa, eli kymmenennessä kerroksessa. Mulla on pieni parveke, ja näkymä sairaala-alueelle, pääasissa uuteen ja valtavaan King Abdullah-keskukseen. Toiselta puolelta taloa olisi upeat näkymät keskustaan.

Näkymät mun parvekkeelta


North Toweri ja King Abdullah-keskus auringonlaskun aikaan, kuva yli vuoden vanha, nykyään rakennuksia yhdistää kävelysilta

Mulla on pieni yksiö, muuten ihan ok, mutta keittiö on aivan liian pieni, eikä uuniakaan ole.






Mulla käy mun filippiini-työkaveri (joka on yksi ainoista joihin luotan, teetin hänelle oman avaimen) siivoamassa viikonloppuna muutaman viikon välein, kun itse olen poissa. Kuvat onkin otettu juuri hänen käynnin jälkeen...

Meillä on siis alakerrassa kuntosali ja sisäpihalla on uima-allas. Ihan vieressä on myös paikallinen Kudu-pikaruokapaikka.

Uima-altaalle paistaa tosi huonosti aurinko...




3 kommenttia:

  1. Jännä, kuinka eri - ja toisaalta taas samannäköinen kämppä sulla on, näin suomalaiseen verrattuna :) Symppiksen näköinen kyllä! Onko tuo uunin puuttuminen muuten kuinka paljonkin mutkistanut arkea? Mä en varmaankaan osaisi edes elää ilman uunia, heh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei, kun en nyt pahemmin kokkaile kun oon aina siellä tukikohdassa. Syksystä sitten eri asia. Mut ostin pienen uunin, jota säilytän kaapissa kun en käytä. Ei ei se uunittomuus oikeestaan ole ongelma, vaan koko keittiön minikoko...

      Poista
  2. Olipas kiva nähdä asuntosi.

    VastaaPoista