27.4.2015

Bahrainin Formulakisat

Viikonloppuna täyttyi vihdoin parin vuosikymmenen haave; pääsin kokemaan Formulakisat livenä.

Lennettiin Raijan kanssa torstai-iltapäivänä 40 min lento Bahrainiin. Ennen ollaan menty autolla, ja silloin ei ole tarvinnut ostaa rajalta viisumia. Lentäen tarvitsisi, mutta kun näytettiin formulaliput, ei viisumia tarvinnut maksaa. Ihme touhua, mutta hyvä juttu!

Tuttavamme B joka asuu Bahrainissa, ja jonka luona olemme ennenkin yöpynyt, oli meitä vastassa kentällä. B:n luona mentiin parvekkeelle istumaan drinksujen kanssa. B asuu Juffairissa,  15 kerroksessa, ja näkymät Bahrainin pääkaupunkiin Manamaan on upeat. Sääkin oli mitä parhain. Myöhemmin yöllä tuli Jutta ja hänen miehensä Suomesta.

Perjantaina syötiin mahtava (suomalainen) aamupala, Jutta oli tuonut suomalaisia herkkuja.

Aamupalan jälkeen lähdettiin Bahrain International Circuitille katsomaan aika-ajoja. Meteli oli kova ja vauhti hurja! Meillä oli tosi hyvät paikatkin, ihan lähtöruudun kohdalla, ja Ferrarin pilttuuseenkin näki hyvin.

Illalla käytiin ensin yhden hotellin kattoterassilla drinksuilla ja syötiin myös jotain pientä.

Sitten mentiin B:n talon lähelle Buffalo-baariin jossa soitti bilebändi. Baari oli koristeltu F1-teemaisesti, ja bändi oli todella hyvä ja mukaansa tempaava.

Lauantaina mentiin katsomaan kolmansia harjoituksia ja jännittämään aika-ajoja. Aika-ajojen jälkeen Pitbull esiintyi kisapaikalla. Konsertti oli tosi hyvä, vaikka en mikään kovin suuri Pitbull-fani olekaan.

Sunnuntaina oltiin ensin meidän majapaikan katolla altaalla ottamassa aurinkoa, kun isäntä oli töissä. Jutta kävi vessassa ja haistoi savua saunasta.  Jonkun naisen pyyhe paloi...

Iltapäivällä lähdettiin sitten katsomaan kisoja. Ja kisa oli tosi jännä ja mielenkiintoinen. Räikkönen lähti neljännestä ruudusta ja Bottas viidennestä.

Varikkokäynnit tuntuivat livenä vielä nopeammalta kuin telkkarissa!

Kilpailun voitti Lewis Hamilton, Räikkönen oli kakkonen (ja ensimmäinen palkintopaikka sitten syksyn 2013!) ja Nico Rosberg tuli kolmanneksi (jota en kannata, koska on hylännyt Suomen), ja Bottas oli neljäs.

Jutta ja mies lensi takaisin Suomeen sunnuntai-yönä, minä ja Raija kotiin maanantaina. Vietettiin vielä Raijan kanssa maanantai-iltapäivä uuden ja upean Four Seasons-hotellin rantaravintolan terassilla.

1. Kiva näköinen paikka! Hehe, Pitbullilla oli sama puku ja samar arskat kuin täälläkin reilu kk takaperin esiintyessään..olikohan showkin sama :D

1. Tykkään kyllä Bahrainista kovasti! Ja varmaan vetää saman show'n monta kertaa :-)

2. Hienoja kuvia ja varmasti ollut hieno kokemus.
    Mä olen samaa mieltä sun kanssa Rosbergista, ärsyttää kun sitä hehkutetaan ja väitetään sen olevan muka jotenkin suomalainen.

1. Kiitos! Ja oli kyllä, vähän oon nyt miettinyt että pitäiskö mennä Abu Dhabiin katsomaan päätöskisa.

3. Siis Kimi oli toinen? Vai näytettiinkö meille joku feikkikisa täällä Enkuissa? :-)