16.3.2015

Kamelivaelluksella osa 2

Aamulla herättiin kello viisi. Mun oli tarkoitus vaihtaa alusvaatteet, mutta oli niin kylmä ettei riisuuntuminen tullut kuulonkaan. Samoilla vaatteilla olin siis yhteensä 44h, kotona menin samantien suihkuun!



Ennen lähtöä juotiin taas teetä ja kahvia. Mulla oli aamulla edelleen kurkku tosi kipeä ja takapuoli myös toki kipeä eilisestä ratsastamisesta. Mun lisäksi yksi toinen nainen päätti myös olla ratsastamatta ja mentiin koko päivä auton kyydissä. Kamelit alkoivat myös olla jonkinverran hermostuneita, tai väsyneitä, pistivät välillä hanttiin ja jopa pudottivat muutaman selästä, kenellekään ei käynyt kuitenkaan mitään. 

Vuohia

Kamelivauvoja

Moderni paimen

Muutaman tunnin jälkeen syötiin aamupala. Sillon alkoi vihdoin olemaan taas kuuma. Mulla oli koko aamun ollut (autossakin!) päällä t-paita, huppari ja kaksi fleeceä. 

Aamupalan jälkeen porukka taas ratsasti. Kello 16 aikaan oli lounas, taas kamelia ja riisiä. Sitten oli aika hyvästellä kamelit. Yhteensä ratsastusta tuli muille varmaan jotain 15h ja matkaa noin 50 km.


Aavikolta ajettiin läheiseen Jubban kaupunkiin. Siellä on suojeltu alue, jossa on upeita kiviä ja vanhoja kivipiirrustuksia. Alue on myös ehdolla UNESCOn maailmanperintölistalle.


Oli jo lähes auringonlaskun aika, ja aluekin oli suljettu jo puoli tuntia aikaisemmin, mutta nämä asiat taas toimii Saudeissa hyvin, ja muutaman puhelinsoiton jälkeen päästiin sisään.



Sieltä jatkettiin matkaa paikallisen museoon, joka oli myös suljettu, mutta omistaja tuli avaamaan sen meille. Oltiin siis reilusti myöhässä aikataulusta.


Dalla, eli kahvikannu. Näitä on edellen käytössä

Luksuskamelisatula

Meidän piti myös käydä upeassa moskeijassa, mutta sinne ei ehditty, sekin oli jo suljettu.


Meidän lento kotiin oli puolisen tuntia myöhässä ja olin kotona vasta klo 02 yöllä. Ei haitannut, koska olin viime viikon yövuoroissa. 

Reissu oli upea, kerran elämässä kokemus, jota en silti toista kertaa tekisi :-)

6 kommenttia:

  1. Näyttää tosi upealta! Varsinkin toi kuva oranssina hehkuvasta aavikosta on upea.

    Miksi et tekisi toista kertaa? Luuletko siis, että olisit jättänyt kertaan, vaikka ei olisikaan ollut flunssaa vaivana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se että olin kipeä, mutta se ratsastaminen oli niin epämukavaa, nukkumisesta puhumattakaan. Ja kaikki se hiekka...

      Poista
  2. Kiva lukea näitä!

    Mulla on kanssa muutama näitä once-in-a-lifetime-juttuja, joita en todellakaan aio koskaan enää tehdä:) Osa oli kiva tehdä, just sen kerran, osa ei:)

    VastaaPoista
  3. Vau, mitä kuvia. Erityisesti vuohet ja kamelivauvat :) Hienolta reissulta vaikuttaa ja muutenkin kiva blogi.

    VastaaPoista