3.1.2015

Joululoma Suomessa osa 1

Olin onnekas, kun pääsin jo toisena vuonna, tai oikeastaan oltuani vain 15kk Saudeissa, jouluksi lomalle. Ensi vuonna joulu ja uusi vuosi osuu täällä viikonlopulle, joten ei ole niin kauheaa viettää niitä täällä.

Lensin Suomeen keskiviikkona 17.12, tai no, torstaina. Koneen piti lähteä 00.30, mutta lähti vasta klo 03.00. Olin tosi väsynyt, ja palelin jo kentällä, vaikka mulla oli päällä pitkähihainen paita ja sen päällä neule. Kun vihdoin oli aika päästä koneeseen, menin vahingossa väsyneenä väärään jonoon. Se olikin business-, kultakortti ym jono. Seisoin jonkun miehen vieressä. Virkailija pyysi kaikkia jonossa näyttämään boarding-passia, näytettyä omani kysyi virkailija viereiseltä mieheltä, että olenko hänen kanssaan. Mies sanoi kyllä, ja sain jäädä jonoon :-)

Lensin Istanbulin kautta, mikä ei ollut niin hyvä juttu, koska lento Istanbuliin oli vain noin 4h, joten en ehtinyt nukkua kunnolla. No, niin kunnolla kun koneessa nyt voi. Olen sentään nykyään senkin taidon oppinut. Ei siihen mennytkään kuin 40v... Mutta ehkä ainaisella univajeella (kun viikonloput menee juhliessa) on jotain asian kanssa tekemistä.

Istanbul-Helsinki lennolla mun vieressä istui suomalaismies t-paidassa, itse jouduin pyytämään peittoa. Olin ihan varma että jäädyn pystyyn Suomessa. Ja kyllähän mulla kylmä usein olikin, mutta selviydyin! Heti ensitöiksi ostinkin untuvatakin.

Perjantaina oli sitten vuorossa jokavuotinen pikkujouluristeily. Helin lisäksi risteilylle lähti myös kourallinen työkavereita Suomesta. Reissu oli mukava ja oli kivaa nähdä taas ihania ex-työkavereita.


Kalapöydän herkkuja

Joulua vietettiin perheen kesken siskon luona. Oli ihanaa saada nauttia taas kakikista jouluherkuista, kyllähän me jotain täällä Saudeissakin viime jouluna tehtiin, mutta ei se silti ole sama asia.



Pukki ja muorikin pistäytyi

Kinkku on aivan parasta yöpalana joululimpun päällä, sinappi-kurkkusalaatin kanssa!

Tapaninpäivän hevosajelua

2 kommenttia:

  1. Olipa mukava mies! :) ja voi mikä ihana pikkuponi!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, eikä sillä ollut mitään taka-ajatustakaan. Mä olin samana päivänä tehnyt hyvän teon, joten se oli vissiin "palkinto" siitä :-)

      Poista