13.12.2014

Itsenäisyyspäivän juhlat

Tyypilliseen tapaan Suomen suurlähetystö järjesti kaksituntiset itsenäisyyspäivän juhlat, keskellä viikkoa, eli maanantaina.


Mä olin meinannut perua juhlat jo ennen kuin olin satuttanut jalat, väsytti viikonlopun jälkeen, eikä huvittanut mennä ohuessa mekossa palelemaan ja seisomaan kahdeksi tunniksi suurlähetystön puutarhaan.

Mutta, menin joka tapauksessa, (kun olin saikun takia pystynyt ottamaan päikkäritkin!) näkisihän siellä paljon tuttuja. Olin ajatellut laittaa lyhyen mustan mekon, mutta koska jalat oli siteessä, pistinkin pitkän mekon, ja paksut leggingsit alle :-)

Tultiin ajoissa paikalle, ja odoteltiin, ja odoteltiin. Alkoholia ei ollut tarjolla, eikä tällä kertaa tarjoilijat kulkeneet ympäri tarjoillen cocktailpaloja. Monet lähtivät tunnin odottelun jälkeen, vihdoin 1h 15 min odottelun jälkeen baari aukesi. Ja 15 min myöhemmin seisova pöytä. 

Oltiin kuulemma odotettu prinssiä, eli Riadin kuvernööriä. Kuvernööri oli kuulemma tullut pari tuntia myöhässä, tuli kun juhlien piti jo loppua. Mä olin sillon jo lähtenyt. 



Ruoka oli pettymys, salaatit oli hyviä, mutta kaikki muu mautonta. Muina vuosina olen nauttinut illasta, toivottavasti ottivat opikseen, ja että ensi vuonna ruoka olisi taas hyvää, eikä turhaan odotella mitään VIP-vieraita, jotka on aina myöhässä!

Kannatti mennä, kun saatiin tämmöiset pinssit lähtiessä :-)

6 kommenttia:

  1. Aika erikoista...
    Pikaista paranemista jaloillesi - varmasti hankaloittaa arkea todella paljon:(
    Onko joulusuunnitelmia? Vaikuttaako niihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mutta niinhän täällä kaikki on enemmän tai vähemmän 'erikoista' ;-)
      Suomeen lähden keskiviikkona, eikä varmasti kauheasti haittaa siellä vaikka vähän kipeät vielä olisivatkin. Toivottavsti ainakin!

      Poista
    2. No hyvä!!! Oikein ihanaa Suomen reissua ja joulua sinulle <3

      Poista
    3. Kiitos! Ja hyvää joulua teillekin!

      Poista
  2. Mielenkiintoista! Mukava lukea blogiasi. Asustelen Perämeren saarella Hailuodossa. Kesä on kaukana nyt, totisesti. Päivn pituus jotain vähän yli 3 tuntia. Pimeää, ei juuri lunta. Meri sula ja myrskyää. Hyvää joulua Sinulle! Riitta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäät lukea. Ja joo, en kyllä pystyisi asumaan niin pohjoisessa, kun ei Etelä-Suomikaan oikein innosta...

      Poista