22.8.2014

Ja taas sairastettiin...

Sunnuntaina laahustin taas yliväsyneenä töihin, ja sanoinkin heti mun tiimille, että haluan ensimmäiselle aamutauolle. Koska meitä sattui olemaan neljä hoitajaa salissa, normaalin kolmen sijaan, pääsin tauolle heti klo 7.30 aikaan ja menin Dr Coffee-kahvilaan (koska molemmat Starbucksit sijaitsevat toisilla puolilla valtavaa sairaalaa) ja ostin ison jääkahvin.


Sitten menin passitoimistolle katsomaan oliko Jutta vielä siellä, ja kyllä oli. Jutta oli miehensä kanssa hakemassa passiaan, kun olivat lähdössä käymään Saudi-Arabialle kuuluville Farasan-saarille. Ne saaret on munkin Saudien must see-listalla, varsinkin nyt kun olen sukeltaja!

Maanantai-aamuna heräsin räkäisenä ja tukkoisena. Jo kolmas kerta kuuden kuukauden aikana! En siis mennyt töihin ja rupesin miettimään syitä toistuviin flunssiin. Yksi syy on varmasti yliväsymys. Maaliskuun alusta lähtien olen ollut reissussa tai (enemmän tai vähemmän) juhlinut kaikki viikonloput kahta tai kolmea lukuunottamatta. Olen illan virkku, enkä yleensä saa työviikolla tarpeeksi unta, joten yleensä nukunkin sitten enemmän (eli aamulla pidempään) viikonloppuisin. No, niitä myöhäisiä aamuja ei ole hirveästi ollut, tai jos on ollut, niin silloin nukkumaanmeno on ollut erittäin myöhäistä.

Myös maaliskuun ja heinäkuun lomat olivat erittäin kiireisiä, ja usein uni jäi vähiin. Joten, nyt kun elämä alkaa muutenkin vähän rauhoittua (kai) Jutan, ja pian K:nkin, lähdettyä niin täytyy yrittää panostaa nukkumiseen. Kuten ensi viikonloppuna kun mennään tukikohtaan. Normaalisti olen mennyt torstaina töiden jälkeen, mutta ensi viikonloppuna aion mennä vasta perjantaina päivällä.

Toinen syy toistuviin flunssiin voi olla aina pauhaava ilmastointi. Tiistaina tein sen, mitä olin jo pitkään suunnitellut. Pistin koko kämpän järjestyksen uuteen uskoon, eli siirsin sängyn pois ilmastoinnin alta. En kyllä tiedä kuka/mikä idiootti tämänkin asunnon on suunnitellut...

Vanha järjestys...

...ja uusi. No, eihän toi hitsin sohva mahtunut tonne toiseen nurkkaan. Ja sänkykin piti jättää noin koska mun pitäisi saada aikaiseksi tyhjentää noi sängynaluslaatikot. Kun sitten laitan sängyn seinää vasten ei laatikoihin enää pääse, enkä voi kuvitella että kääntäisin sängyn ihan toisin päin, niin että pää olisi tänne kuvanottosuuntaan ja jalat ikkunaseinälle. Parvekkeelle ei nyt pääse, mutta enpä mä siellä koskaan ole oleskellutkaan.

Olin siis myös tiistain poissa töistä, kun kaksi päivää saa olla omalla ilmoituksella. Keskiviikkona menin töihin, mutta jo tunnin jälkeen menin työterveyshuoltoon kun oli niin huono olo, ja sain sen päivän vielä sairaslomaa. Kovasti yritti tyrkyttää mulle cold packia, eli sitä muovikassillista flunssalääkkeitä, joita mulla on jo kaksi. Kieltäydyin, mutta sanoin että Strepsilsiä voisin ottaa. Olin nimittäin antanut omat edelliset pois, koska en voi sietää niitä punaisia. Apteekissa sitten kysyin onko niillä muita kuin punaisia, ja sainkin kaksi pakettia mentholin makuisia. Sitten menin ruokakaupan kautta kotiin ja samantien päikkäreille.

Torstaina menin taas töihin, ja vointi olikin onneksi ihan ok. Toivon todellakin että ainakin tämän vuoden flunssat on nyt sitten sairastettu.

2 kommenttia:

  1. Ilmastointi on paha, olin aikoinaan jatkuvassa kurkkukipukierteessa Aasiassa niiden vuoksi, naissa meidan helteissa parjaa pelkalla tuulettimella, onneksi. Ilmastointilaitteen suodattimet kannattaa puhdistaa tasaisin valiajoin, niihin kertyy likaa ja se taas saattaa edesauttaa tartuntoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah joo, täytyykin tutkia tota ja katsoa mistä ne suodattimet löytyy...

      Poista