24.6.2014

Työsopimus uusittu

Täällä pitää joka vuosi uusia työsopimus, jopa toisena vuonna vaikka olisikin ollut kahden vuoden sopimus.

Prosessi oli jonkinverran työläs, mutta silti aika helppo. Ensiksi piti tehdä kaiken maailman testejä tietokoneella, suurin osa oli todella helppoja (ja hys, ei saa kertoa kenelläkään, mutta meidän osastolta löytyi myös paperi jossa oli vastaukset suurimpaan osaan...) ja nopeita tehdä. Niistä piti sitten tulostaa todistukset. 


Piti myös täyttää monta kaavaketta, osittain samoja kuin silloin hakuprosessin aikana. Alapuolella olevan kuvan kaavakkeen allekirjoitukselle piti olla todistaja. Ja muslimin todistajan pitää olla mies!


Sopimuksen uusimiseen kuului myös että mun piti pyytää kolmea työkaveria täyttämään arviointi-kaavake musta ja mun piti myös tehdä itsearviointi ja pisteyttää itseni tiettyjen kriteerien mukaan.

Lisäksi olisi pitänyt tehdä portofolio. Olin laiska enkä viitsinyt sitä tehdä, mun todistukset ja CV on ihan siististi ja muutenkin järjestyksessä kansiossa. Ja onneksi en tehnyt, ei apulaisisostonhoitaja (aoh) joka suoritti "haastattelun" edes katsonut mun kansiota.

Sitten piti vielä käydä vuosittaisessa tuberkuloositestissä. Samalla kuin kävin, pyysin myös lähetteen labraan verikokeita varten. Kun nyt kerran ilmaiseksi saa :-)

Mun haastattelu oli sunnuntaina klo 15.15 iltapäivällä. Olin todella väsynyt, lauantaina oltiin herätty klo 4.15 ja olin kotona vasta puolen yön jälkeen. En kuitenkaan jännittänyt haastattelua ollenkaan. 

Heti alkuun aoh, naispuolinen Saudi, sanoi että oli saanut todella positiiviset kolme palautetta musta (mun teamleaderi, yks seniori hoitaja ja filippiiniläinen hoitaja, joka tuli samaan aikaan kuin minä) ja oli sitten käynyt kyselemässä musta muidenkin tiimien hoitajilta, jotka oli myös antanut positiivista palautetta (mm nopea oppimaan, autan muita ja teen hommat tunnollisesti ja huolella). Olipa kiva kuulla! Varsinkin kun olen räiskyvä luonne ja valitankin välillä.

Sitten aoh sanoi että olen pisteyttänyt itseni aivan liian matalalle (kuten kunnon suomalaisen kuuluukin ;-) ja nosti lähes joka kategoriassa mun pisteitä. 

Luulin että aoh kysyisi mm sairaalan arvoista ja missiosta mutta ei, hän puhui itse oikeastaan koko ajan, selitteli pistekriteereitä ym. 


Lopuksi mun olisi pitänyt itse sanoa seuraavan vuoden tavoitteet, mutta hän päätyi puolestani: liity journal-clubiin (joka tapaa kerran kuussa ja lukee uusia hoitotyön tutkimuksia ja artikkeleita, niin EI mun juttu..) ja ole aktiivisesti mukana robotti-hommissa. No, tuota journal-clubia aion yrittää välttää, ja noissa robottihommissahan olen jo ollut erittäin aktiivisesti mukana alusta lähtien...

Joka tapauksessa aoh sanoi että haluaisi tulevaisuudessa nähdä mut täällä jossain muussakin tehtävässä, kliinisenä neuvojana (clinical instructor), apulaisteamleaderina tai vastaavassa. Että mulla olisi potentiaalia siihen. Just. Mä haluun vaan tehdä tavanomaista rivityötä ja elää viikonloppuja ja lomia varten ;-)

Mutta, nautin siis aika lailla niin työstä kuin vapaa-ajastakin täällä, ja mielelläni jään tänne vielä (ainakin) toiseksi vuodeksi. 

6 kommenttia:

  1. Hyvä Soile!! Kuulostaa niin suomalaiselta antaa itselleen vaatimattomat pisteet:)
    Onnea päätöksestäsi ja oikein mukavaa toista vuotta sinne!!

    VastaaPoista
  2. No niin se sitten soppari tehty, onnea! Mukavaa etta olet pidetty työntekija ja ovat suunnitelleet sulle etenemismahdollisuuksiakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja totta, onhan se kiva saada sitä positiivista palautetta :-)

      Poista
  3. Positiivista palautetta on aina kiva saada. Ja kuulostat tosiaan hyvin suomalaiselta. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Ens vuonna täytyy sitten yrittää pisteyttää vähän ei-suomalaisesti!

      Poista