30.6.2014

Allaspippaloissa

Torstaina menin taas töiden jälkeen tukikohtaan, missä tuli kerrankin vietettyä rauhallinen ilta, ihan vain elokuvia katsellessa.

Perjantaina, kun mun piti lähteä tukikohdasta kello kahden aikaan, en millään meinannut löytää mun badgea, jonka siis aina saan kun tulen tukikohtaan (ja joudun antamaan iqaman, oleskelulupakortin, niille) ja se pitäisi olla aina mukana kun liikun tukikohdassa. Etsin laukun läpi pari kertaa ja käytiin myös niissä muutamassa paikassa jossa oltiin käyty edellisenä päivänä. Kun kolmannen kerran kaivoin laukun läpi, löysin sen vihdoin, se oli jumittunut mun passin kopin väliin.

Onneksi kortti löytyi, en ole ihan varma mitä olisi tapahtunut jos se ei olisi löytynyt, mutta ainakin mun sisäänkirjaajasta, eli sponsorista, olisi tehty valitus esimiehilleen, ja armeijassahan se ei ole koskaan hyvä juttu. Ja sisäänkirjaaja ei edes tälläkertaa ollut siviili K, vaan yksi sotilas. Voi olla myös että mä olisin saanut porttikiellon tai jotain. Mutta, onneksi kortti löytyi, ja tästä lähtien aion antaa kortin mun sisäänkirjaajan vastuulle :-)

Tukikohdasta menin Salwa Garden Village-compoundille, jossa vietettiin suomalaisten M:n ja Heidin synttäreitä, ja kanadalaisen S:n läksiäisiä.

Salwassa mun piti nousta taksista ja mun piti mennä koppiin, jossa mun laukku tarkistettiin ja jouduin nostamaan abayan ylös, näyttääkseni (saudimiehelle!!!) ettei mulla ole mitään kiellettyä sen alla. Tukikohdassahan taas aina "läpivalaistaan", mutta (amerikkalainen) naissotilas katsoo kuvan.

Sitten jatkettiin matkaa visitors centeriin, jossa mulle ilmoitettiin ettei mun nimi ole listalla. No, soitto M:lle, ja M:n miesystävä, joka asuu Salwassa, tuli hoitamaan asian. Myös tuolla jätin iqaman "pantiksi", ja sain kulkuluvan tilalle. Enimmäisen kerran kun kävin Salwassa musta otettiin myös valokuva.

Salwa on paljon viihtyisämpi ja vihreämpi paikka kuin tukikohta.




M:n luona oli jo muutama vieras, ja pian tuli pari lisää. Lähdettiin sitten altaalle, mukana itsetehtyä Margariitan tyyppistä drinksua. Altaalla (joita Salwassa on monta) oli vain muutama ihminen, ja nekin lähti pian kun me tultiin paikalle, juomien ja musiikin kera.


Seuraavat pari tuntia tulikin vietettyä altaassa. Kun aurinko alkoi laskea ruvettiin pelaamaan hauskaa, M:n kehittämää juomapeliä. Juomana oli M:n itsetehty "salmiakki-kossu", eli paikallista (eli jonkun itsetekemää) sid-viinaa ja turkinpippureita...


Illalliseksi syötiin, edelleen altaalla, tacoja ja jälkkäriksi oli synttärikakkua.


Altaalta lähdettiin vielä jatkoille jonkun takapihalla olevaan salakapakkaan.

Jäin Salwaan yöksi, aamulla käytiin kunnon aamupalalla, mutta ilman pekonia, sitä oikeaahan saa vain tukikohdasta. Kotimatkalla oli ollut iso onnettomuus, tie oli ihan tukossa, ja jouduttiin kiertämään kameli-basaarin kautta. Eipä mua haitannut, katselen mielelläni kameleita.

Eilen alkoi Ramadan, joten Ramadan Kareem muslimilukijoille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti