7.5.2014

Sitä sun tätä ja vähän valitustakin...

Mun piti oikeastaan postata MERSistä, mutta koska tällähetkellä kukaan ei oikein tiedä vielä mitään, ja huomenna on meidän osastolla joku tietoisku, jätän sen postauksen ensi viikoon. Ja huomenna lähden suoraan töistä Bahrainiin viikonlopuksi. 

Joten tästä tulee sekava postaus jonka kuvitan puhelimesta löytyvällä randomeilla kuvilla, joita olen joskus napsinut. 

Ensiksi pitää valittaa vessoista. Ärsyttää kun ne on niin ällöjä töissä. Mun pukuhuoneen vessa (joka myöskin meidän salin lähin) tulvii lähes päivittäin. Kolmesta kopista yleensä vain yksi on käytössä. Ärsyttävää jos pitäisi vain äkkiä käydä vessassa ennen leikkaukseen mukaan menoa. 


Sitten on vielä nämä Saudit, jotka ei käytä vessapaperia. Ne käyttää käsisuihkua, eivätkä siivoa jälkiään, vaan pönttö on aina litimärkä niiden jälkeen. 

Monissa palkoissa on kyllä myös semmoinen "reikä lattiassa" vessa, sais olla meilläkin noille!

Mä juon reilut 2 litraa vettä päivässä. Kraanavettä voi käyttää ruuanlaitossa ja hampaidenpesussa, mutta en juo sitä. Periaatteessa se on juotavaa, mutta siinä on sivumaku. 

Suomalaista vettä! 

Suvilla ja mulla oli laite, johon tuli 20 litran tonkka. Mutta yksin sen juomiseen menee mun mielestä liian kauan, ja se vie myös tilaa mun minikämpässä, joten annoin sen pois. 

Nyt tilaan veden sairaalan kaupasta, tuovat ne asuinkompleksin alakertaan. Ostan yleensä 12 kpl 1,5 litran pulloa kerralla. Maksaa 18 rialia, eli 3,45€. Litrahinnaksi tulee siis n 19 snt. Bensa täällä sensijaan maksaa 15 snt litra!

Vesikuljetus

Jaa, emmä nyt sitten enää keksikään muuta kirjoitettavaa, joten tässä nyt vielä muutama näitä puhelinkuvia. Kesällä aion ostaa Suomesta uuden iPhonen, sen jälkeen on kännykuvienkin laatu vähän parempi, kun nämä vanhalla iPhone 4:sella otetut...

Vaate- ja tavarakeräys Syyriaan

Ostin muutaman näitä magneettia tulijaiseksi. Itse en mitään huomannut, mutta yksi kaveri huomasi. Huomaatko sinä?

Ferrari sairaalan pihalla

6 kommenttia:

  1. Hyvää matkaa sulle muru <3

    VastaaPoista
  2. Minkälaiset hinnat siellä on elektroniikalla? Ajattelin, ettei ole paljoa eroa, jos ostat puhelimen Suomesta...

    Mitäs siitä vaikka kirjaimia puuttuu, kun hampaatkin on tuommoiset ;D.

    Mukavaa reissua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-D

      Periaatteessa elektroniikka on kyllä vähän halvempaa, mutta Applen hinnat on aika standardeja. Ja koska asun EU:n ulkopuolella, saan ALVin osuuden takaisin jos ostan laitteen Suomesta.

      Poista
  3. Mä kuvittelin, että kaikki suomalaiset käyttäisi vessapaperia, mutta sitten lopulta laskin 1+1 ja tajusin, miksi mun suomalaiskaverin jäljiltä suihkun se käsisuutin oli ammeen pohjalla pöntön vieressä eikä siellä ylhäällä, vaikka se ei ollut edes käynyt suihkussa. Sen mielestä se oli ihan normaalia ja "eikö kaikki suomalaiset käytä käsisuihkua". Mä jotenkin en osannut suhtautua siihen, että mun suihku käy mun vessanpöntössä...

    Okei sori, tää saattoi olla "too much information", mutta oli pakko kirjoittaa kun oli ajankohtainen aihe!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yh, en kyllä minäkään tykkäisi jos mun suihkua käytettäisiin noin.... Mua kyllä ällöttää julkiset käsisuihkutkin, mahtaa niissä kasvaa vaikka mitä.
      Ja mikä myös ällöttää on vesijuomalaitteet, jossa vesi nousee ylöspäin suuhun. Osahan valuu suoraan suusta takaisin siihen suuttimelle. Meillä on töissä niitä. Yäk.

      Poista