26.4.2014

Yksin töissä

Tänään tein mun ensimmäisen viikonloppuvuoron. Kahdentoista tunnin vuoro alkoi klo 6.45. Ja olin periaatteessa yksin töissä, kaksi muuta hoitajaa ja anestesiateknikko päivystivät.

Sijoitustaulu

Ei mun silti onneksi tarvinnut ihan yksin olla valtavalla osastolla. Aamulla paikalla oli tiimi jotka leikkas yhden privaattipotilaan, lisäksi oli myös siivoojia, muutama ylitöitä tekevä anestesiateknikko jotka järjesteli ja siivoili jotain (ihan kuin niillä ei muka olis aikaa tommoiselle viikolla, mutta siitä lisää myöhemmin) ja joku sähkömieskin kävi. Illemmalla oli vain yksi siivoja. Teho-osastokin on ihan vieressä, joten ihan ok täällä on olla yksin, vaikka monet ei suostu. He päivystävät mielummin, mutta päivystykset on ylitöitä.

Mä en halua päivystää, joten teen sitten näitä vuoroja. Kai niitä tulee 1-2 kuuden viikon listassa. Sinänsä tyhmää, kun lisiä ei pyhä- eikä yötyöstä makseta. Yötyötkin mulle tulee jossain vaiheessa, toivottavasti ei vielä pitkään aikaan...

Miesten rukoushuone. Seinällä on "kello" jossa näkyy päivän rukousajat

Klo 12.30 asti en oikeastaan tehnyt muuta kuin surffailin netissä ja pelasin pelejä. Ainoa mitä olin tehnyt oli että olin etsinyt trakeostomia-setin jonka tarvitsivat teholla. Joten puolen päivän aikaan olin jo aika tylsistynyt. Silloin tuli ilmoitus että joku prinssi tulee ehkä leikkaukseen. Ilmoituksen tehnyt kirurgi toki sanoi että on hyvin epätodennäköistä että hänet leikataan tänään, mutta koska kyseessä on prinssi, piti sali valmistella ja tavarat kerätä.

Sen jälkeen keräsin leikkauskamoja melkein pari tuntia, tuohon leikkaukseen, huomiseen omaan saliin (munuaissaliin) ja meidän urologian saliin. Täällä yleensä kerätään edellisenä päivänä kaikkien leikkausten kamat, koska vaihdot on niin nopeita ettei silloin ehdi.


Sitten ei taas ollut muuta kuin odottelua ja ajan kulutusta. Työvuoron loppupuolella kävelin vielä puolisen tuntia reippaasti meidän 140m pitkää käytävää edes takaisin. On siinä ihmettelemistä jos joku tarkistaa meidän valvontakamerojen tallenteet :-)


6 kommenttia:

  1. Hyvä kun sait treenihetken työaikana ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei ollut ihan hukkapäivä :-)

      Poista
  2. Mikä tuon vuoron tarkoitus oikeastaan on? Että jos tulee joku hälytyspotilas sisään niin on yksi hoitaja jo valmiina ja muut päivystävät tulee perässä? Tuntuu hassulta ettei koko päivänä ole mitään akuutimpaa kuin seuraavan päivän valmistelut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ennen kaikki päivysti, mutta sitten joku neurokirurgi valitti... Mutta, ihan kuin mä edes osaisin valmistella salia jollekin neurohommalle! No, osaan mä laittaa lakanan leikkauspöydälle ja ottaa kaasupullon poraa varten saliin :-)

      Normaalisti ei viikonloput kuulemma ole noin hiljaisia. Tänään on jo moni kommentoinut että olen näköjään onnekas viikonlopputyöntekijä, nyt ne sitten haluaa päivistää sillon kun teen vkonloppuvuoron :-D

      Poista
    2. Toivotaan että pääset jatkossakin yhtä helpolla ;) Tosin voin kuvitella että käy aika vähän pitkäksi...

      Poista
    3. Joo, mut kyllä ehkä 1-2 nopsaa ja helppoa hommaa olis ihan ok.

      Poista