14.4.2014

Kapuloita rattaisiin

Kun kerrankin olen päättänyt olla täällä kauemmin kuin vuoden, niin sitten universumi yrittää kaikin tavoin estää mua...

Kun teen 12h päivää, tai menen mukaan pitkään leikkaukseen, joka alkaa aamusta ja menee lounastauon yli, käyn yleensä aamupalalla kahviossa. Ja syön aina samaa; ful. Tykkään todella tästä härkäpapu-muhennoksesta, joka on osa tyypillistä arabialaista aamupalaa. 

Päätin vain muutama päivä ennen Suvin kuolemaa, että aion tehdä toisen vuoden sopimuksen. Mahtavan viikonlopun jälkeen tajusin että vaikka työ nyt ei ole mitään erityisen kivaa, niin mulla on silti täällä hyvä sosiaalielämä ja mahtavat viikonloput, että niitten takia voi vähän "kärsiä" töissäkin. Eikä se työ kovin mukavaa aina Suomessakaan ole... Ja aika menee täällä oikeasti todella nopsaa.

Onneksi olin ehtinyt joka tapauksessa tehdä tuon päätöksen ennen kuin Suvi menehtyi. Se olisi nyt paljon vaikeampaa. 


E-kompleksin pyykkituvat olivat liian pienet, täällä onneksi riittää koneita. Varsinkin kun mun kerroksessa monet asunnot ovat seniori-hoitajille tarkoitettuja kaksioita, ja heillä on omat pesukoneet. Kuvassa ehkä 1/3 tuon pyykkituvan koneista. Joka kerroksessa on siis oma pyykkitupa.

Mutta nyt ilmaantui taas ongelma Saudi-rekisteröinnin kanssa. Mullahan on siis edelleen vain tilapäinen rekisteröinti, minkä sain vasta kun olin tiputtanut muutaman kyyneleen. Silloin sen saaminen oli tärkeää oleskelu-lupaa, eli iqamaa varten.

Ongelma miksi en ollut saanut pysyvää rekisteröintiä oli se, että suomen työpaikan työtodistuksessa ei lukenut että työskentelin siellä "registered nursena". Nyt suomen-lomalla hankin uuden todistuksen, ja kuvittelin että homma on nyt kunnossa. 

Ja mitä vielä! Koska olen ollut täällä kerran ennenkin rekisteröitynyt, vaativat he että tekisin uudelleen rekisteröinnin, vaikka rekisteröinti olikin mennyt umpeen jo muutama vuosi sitten. 


Tunnelia pitkin töihin. Tunnelin päässä on joka aamu mies, joka pysäyttää liikenteen kun me ylitetään tie. Kätevää!

Nyt ne sitten suostuvat rekisteröimään mut vain yhdeksi vuodeksi, koska mulla ei ole tarvittavia "pisteitä", eli CME-hours. Joten nyt joudun sitten äkkiä keräämään näitä pisteitä. Mun oleskelu-lupa pitää uusia joulukuussa, joten kai ne sit pitää siihen mennessä kerätä... 


Robottia pukemassa steriiliksi

Olen myös vähän miettinyt että sen jälkeen kun olen uusinut sopimukseni hakisin töitä kirurgisilta poliklinikoilta. Täällä kun ei makseta lisiä yö- ja viikonlopputöistä, niin mielummin ihan vain päivätyö, ja polityö olisi juuri sitä. 

Toinen vaihtoehto olisi työterveyshuolto/"terveyskeskus", mutta voi olla että siihen vaaditaan jotain kokemusta. Mutta täytyy nyt katsoa kuinka paljon noita viikonloppuja ja yötöitä joudun loppupeleissä tekemään. Kahden viikon kuluttua teen ensimmäisen lauantai-vuoron.

Kuvat ovat viime viikolta, jolloin sain Facebookiin "Arkipäivää" haasteen. Viitenä päivänä piti otta kuva omasta arjesta. (Viides kuva oli se edellisen postauksen ruuanlaittokuva.)

6 kommenttia:

  1. Onko tuo yleistä, että on noin paljon kaikenlaisra ongelmaa noitten papereitten kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, täällä on kaikki hankalaa! Varsinkin tuo rekisteröinti aiheuttaa kaikille päänvaivaa, taitaa olla maan vihatuin instanssi ;-)

      Poista
  2. Paperitöitä, hrrrrhh... Mulla ne aina jää viime tippaan, kun en vaan jaksaisi säätää. :/

    Nää arjen kuvat on sulla hauskoja! Sulla se arki on kuitenkin niin erilaista verrattuna Euroopan meininkiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mulla ihan sama, vihaan kaikkia selvitettäviä paperitöitä.

      Kiitos! Tätyy siis postailla niitä lisää :-)

      Poista
  3. Käsittämätöntä kyllä toi paperisäätö, byrokratia ja pisteiden kerääminen siellä! Ihan kun et nyt olisi ihan hemmetin ammattitaitoinen! Oma rekisteröinti ja paperisäätö täällä Englannissa on enää kaukainen muisto eikä se loppujen lopuksi edes niin hankalaa ollut... Päätin muuten pitää omasta blogista taukoa kun kaikenmoista tapahtunut sillä rintamalla ja joudun olemaan erityisen varovainen mitä kirjoitan... Avaan sen kyllä vähän myöhemmin uudelleen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin!

      Ai harmi, mutta toivottavasti palaat nopsaa :-)

      Poista