12.3.2014

Hiekkamyrskystä lumipyryyn...

Istun kentällä ja odottelen lentoa Lontoon kautta Helsinkiin. Lontoon kautta, koska Turkish Airlinesin talviaikataulut oli todella epämiellyttävät. 


Täällä on nyt hiekkamyrsky meneillään, ja Suomeen on povattu lauantaiksi lumisadetta. Kumpikin yhtä epämiellyttäviä.

En tykkää kauheasti lentämisestä, en pelon takia, vaan koska se on niin tylsää ja ennen kaikkea epämukavaa ja ahdasta. Nyt olen todella väsynyt, ja elättelenkin toiveita, että saisin ehkä jopa vähän nukuttua. 

Tällä viikolla olen tehnyt sunnuntaista tähän päivään neljä 12 tunnin työvuoroa, eli klo 7-19. Vaikka tämä oli harvinaisen helppo pitkäksi viikoksi, en joutunut tekemään muina päivinä, paitsi tänään, paljon mitään klo 16-17 jälkeen, niin kyllä se silti on aika väsyttävää. 

Viikko oli mukava myös sen puolesta, että olen saanut "instrumentoida" kolmessa munuaisensiirrossa. Nyt olen ollut yhteensä viidessä; kaksi lasta ja kolme aikuista. Mukava ja mielenkiintoinen leikkaus, joka menee aina kutakuinkin saman kaavan mukaan ja kestää pari tuntia. 

Tänään olikin sitten vähän vaikeampi tapaus, leikkaus kesti yli kolme tuntia ja kun oltiin viety potilas teholle, olikin kello jo 18.45. Eli, ainakin meni nopeasti tämä päivä!


Kuvassa on mun tänhetken lempi-instrumentit, Gelpin haavanlevittäjät. Niitä käytetään munuaisensiirrossa. Lempi-instrumentti siksi, että arabian kielessä ei ole p:tä, joten he lausuvat usein p:n b:nä (Pepsi = Bebsi), joten Gelpikin on Gelbi, ja se taas tarkoittaa arabiaksi "minun sydän".


6 kommenttia:

  1. Lempi-instrumentti, hmmm.. Mun täytyis varmaan listata tähän Dardick clamp, koska meidän opetusvastaava kertoi sen hienon muistisäännön miten erottaa dardick ja debakey clamp toisistaan .. meidän eniten käytössä olevassa instrumenttipaketissa on vaan yksi dardick, ja koska miehellä on vaan yksi dick, siitä erottaa ja muistaa mikä on nimeltään dardick ja mitkä viisi muuta debaykeyn pihtejä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, hyvä muistisääntö! Mä en muista että mulla olis ennen ollut lemppari-instrumentteja :-D

      Poista