18.2.2014

Ja vielä vähän flunssaa

Tänään raahauduin menin töihin aamulla, vaikka olin räkäinen ja tukkoinen kuin mikä. Puolisen tuntia ehdin olla töissä, kunnes toinen hoitaja ehdotti, että pitäisköhän mun taas käydä Family Medicinissä. Itse olin juuri ajatellut samaa, varsinkin kun huomasin että meitä oli viisi salissa normaalin kolmen sijaan, yksi oli kylläkin perehtyjä.

Menin siis klo 7.30 klinikalle, joka aukesi silloin. Noin vartin odotin vuoroani, ja hoitaja taas (!) punnitsi ja otti lämmön sekä vitaalit. Tällä kertaa lämpö oli 36,9.

Sitten odotinkin lääkäriä lähes tunnin. Vähän epäilen että lääkärit tulevat vasta klo 8.30 töihin. Nyt oli eri lääkäri kuin eilen, tämä mieslääkäri kuunteli nopsaa, paidan päältä keuhkot, kurkisti kurkkuun ja kysyi muutaman kysymyksen.

Sain sairaslomaa täksi päiväksi, ja hän sanoi kirjoittavansa kolmen päivän antibioottikuurin. Selvä...

Vein siis taas töihin saikkulapun. Näin vs osastonhoitajaa, ja sanoin että olen nyt kolmatta päivää saikulla. Oh sanoi että nyt on hyvä viikko olla saikulla, kun muutama sali on suljettu, kun on taas joku kongressi. Okej...mitä se olis sanonut, jos ei olis saleja kiinni...?

Sitten menin apteekkiin. Ensin jonotin naisten luukulta vuoronumeroa, ja sitten jonotin lääkkeitäni.

Apteekin jonossa. Periaatteessa naisilla on oma jonotuspuoli, jonka ympärillä on seinät, mutta suurin osa naisista jonottaa avoinaisella miesten puolella.  Ja kyllä, lattia ja seinät on marmoria. Saudit taitavat rakastaa sitä, sitä on joka paikassa, myös ostoskeskuksissa.
 
Sain antibioottien lisäksi kaksi nenäsumutetta, jotka sisältää kortisonia, joten enpä niitäkään taida käyttää, sekä jotain nenän kostutustippoja tai vastaavaa. Kotona huomasin että antibioottikuuri oli viikon kuuri. No, olkoon miten pitkä vain, mutta minä en antibiootteja syö tavalliseen flunssaan.


Kävin sitten vielä ruokakaupassa, mistä löysin ruisjauhoja! Kohta teen juuren, ja viikonloppuna saan sitten tuoretta ruisleipää, nam!

P.S. Sanna kirjoitti blogissaan, kuinka huono sairauslomasysteemi Hollannissa on.

2 kommenttia:

  1. Onneksi en ole ollut saikulla, niin ei ole tarvinnut selvittää, miten systeemi toimii täällä. *koputtaa puuta* Tai olin minä virallisesti saikulla tammikuussa sen sallitut kolme päivää ilman todistusta, kun olin oikeasti jumissa Jenkeissä lumimyrskyn takia. Ihan pomon luvalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-) Toivottavasti sun ei tarvitsekaan selvittää sitä!

      Poista