20.12.2013

Valoa tunnelin päässä

Torstai aamuisin meillä on tunnin osastokokous. Torstai on myös "lyhyt" päivä, silloin me lopetetaan jo klo 15.30 normaalin 16.30 sijaan. Torstaihan on myös viimeinen työpäivä ennen viikonloppua, eli kaikin puolin mukava päivä :-)

Läksiäisten viettoa
 Eilen oli muutenkin kiva työpäivä, mun lempikirurgi leikkas ja oli vain kaksi helppoa leikkausta. Olin meidän salin ainoa nainen, potilaat mukaanlukien, ja meno ja meininki olikin sen mukaista. On se jännä että jutut on aika lailla samanlaisia ja "perjantai-fiilis" on samanlainen Suomessa ja täällä!

Eilen onneksi salin pääkieli oli englanti, pari päivää aikaisemmin olin ainoa ei-arabiankielinen salissa. Oli vähän orpo olo...


Olen aika lailla stressannut mun paikallisen sairaanhoitajarekisteröinnin takia, Dubain matka kun lähestyy, ja ilman reksiteröintiä en saa sitä iqamaa, ja ilman iqamaa en saa exit/re-entry-viisumia. Tänne maahanhan ei pääse ilman viisumia, mutta täältä ei myöskään pääse poistumaan ilman exit-viisumia.

Keskiviikkona kävin taas kysymässä rekisteröinnistä, olisiko se jo valmis, vaikka torstaiksi oli lupailtu. Virkailija sanoi että kyllä se varmaan olisi torstaina valmis, hän oli kuulemma hoputtanut rekisteröintiviranomaisia.

Lähdin siis eilen toiveikkaana hakemaan rekisteröintiä. Luukulla oli asiakas mun edellä, mutta kun virkailija huomasi mut, pudisti hän vähän päätään. Ei hitto! Pian olikin mun vuoro, ja virkailija pajoitteli, sanoi että oli itse käynyt rekisteröintivirannoimaisilla, ja nyt ne vaativat taas jotain muutosta hakemukseen.

Purskahdin sitten turhautuneisuudesta ja suutuksuksesta pieneen itkuun. Aika alkaa käydä vähiin, iqaman saantiin menee vähintään viikko, exit/re-entryyn yleensä nelisen päivää. Ja Dubain hotelli ja lennot on jo maksettu.

Virkailija sitten pyysi mut toimiston sisälle, pyysi istuutumaan, ja lupasi että asia järjestyy, ja saan rekisteröinnin ihan pian. Virkailija rupesi sitten täyttämään jotain kaavaketta koneella, ja n 10 min kuluttua sain tilapäisen rekisteröintipaperin jolla voisin hakea iqamaa. Varsinaista rekisteröintiä varten joudun vielä tekemään jotain paperihommia. Aivan sama, tärkein paperi oli nyt mun kädessä!

Sitten meninkin passitoimistoon, jossa luovutin mun passin. Sanoin että olen lähdössä lomalle kolmen viikon kuluttua. Passivirkailija lupaili että iqama olisi viikossa valmis. Toivottavasti, koska mun maahantuloviisumi umpeutuu kahdeksan päivän kuluttua...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti