21.10.2013

Näin me asutaan

Työsuhde-etuina meillä on, verovapaan palkan, ilmaisen sairaanhoidon (lääkkeet myös ilmaisia) ja 54 lomapäivän lisäksi, ilmainen asuminen. 

Sairaalalla on, sairaala-alueella, naisille tarkoitetut kompleksit A, C-G, MCV ja KAC. Miehille on B-kompleksi ja perheille ja lääkäreille on sairaalan vieressä muutama asuinalue sekä muutama vähän kauempana. Miehet saavat myös asua sairaalan ulkopuolella, silloin he saavat sairaalalta "asumistukea" (housing allowance).

Suurin osa naisten asunnoista on kahden jaettavia, muutama on kolmen, ja loput yksiöitä. Arvatenkin yksiöt on aika suosittuja, ja niihin on jono. Mulla on onneksi hyvä kämppis, ja olen ihan tyytyväinen.  

Aluksi kämppä oli toki pettymys, olin toivonut pääseväni D:hen, jossa asuin viimeksi. 

D-kompleksi

D on kauimpana sairaalasta (n 15-20 min kävely sairaala-alueen sisällä), mutta asunnot on isoja, ja niissä on omat pesukoneet. D on kaksikerroksisia, 6 (tai 8, en muista) asunnon taloja. Ja MCV:n allas on ihan lähellä. 

D:hen mennään MCV:n (Medical City Village) läpi, ja portti on aika hyvin vartioitu, vartijoilla on konekiväärit, ja ainakin viimeksi tarkastettiin aika usein taksin takakontti ja/tai kurkattiin peilillä auton alta. 

Vartijat MCV:llä

E:n ulkopuolella on myös vartija kopissaan, mutta puomi on harvoin alhaalla, eikä vartija ole vielä kertaakaan ollut kiinnostunut taksista kun ollaan tultu kotiin. E:n sisällä on Saudinaisvartija, joka on usein netissä, tai istuu altaiden luona...

E on 4 ja 5 kerroksinen, ympyränmuotoinen kerrostalo, jonka sisäpihalla on siis allas. Kellarissa on kuntosali, alakerrassa on mm yhteisiä tietokoneita ja sohvallinen istuma-alue, missä on paljon kirjoja, josta voi ottaa tai tuoda omia vaihtoon.

Joka kerroksessa on kaksi pyykkitupaa, onneksi yksi on ihan lähellä meitä. 

Toki on paljon kätevämpää asua ihan sairaalan vieressä, nyt mun työmatka on vain 5 min. Joten kyllä tämä E:kin ihan hyvä on :-)

Tervetuloa virtuaalisesti meille!


'
Nuo krumeluurit 418 yläpuolella on sama arabiaksi

Ulko-ovesta astutaan suoraan olo/ruokailuhuoneeseen. Heti oikealla on siivouskomero, vasemmalta mennään meidän makkareihin.

Oikealla mun makkari, perällä Suvin sviitti, ovi joka näkyy on komero jossa mm meidän matkalaukut, ja mun ovea vastapäätä on mun kylppäri.

Suvilla on isompi makkari, missä on oma kylppäri, mulla pienempi, ja mun kylppäri on siis käytävän toisella puolella.

Mun makkari


Mun Suomi-seinä


Mun kylppäri





Ruokakomero

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti