31.8.2013

Muutto

Rankka loma/muuttoviikko alkaa olla ohi. Toki on vielä monta laatikkoa käytävä läpi, järjesteltävä kirpparikamoja jne, mutta niitä voin tehdä rauhassa. Mulla on nimittäin enää vain viikko töitä, ja sitten kolmisen viikkoa (palkatonta) lomaa ennen Saudeihin lähtöä.

Viime viikonloppuna sai katsoa Formuloita ilmaiseksi. Tietysti Kimi keskeytti ensimmäistä kertaa pitkään aikaan...

Laskeskelin aikaisemmin, että viimeisen 20 vuoden aikana olen muuttanut n 20 kertaa... Sisältää toki myös ulkomaille muuttoja, jonne en tietenkään ole raahannut koko omaisuutta mukaan. Edellisessä kämpässä, joka oli työsuhdeasunto, asuinkin 2 v 8kk, mikä onkin pisin aika minkä olen samassa ositteessa asunut, sen jälkeen kun 17 vuotiaana lähdin opiskelemaan!

Maanantaina olin vielä töissä, ja se taisikin olla kauhein työpäivä moneen vuoteen, syypäänä ärsyttävä ja hullu kirurgi, joka ei onneksi meillä kovin usein leikkaa. Mielelläni jäin siis lomalle.

Pakkauksen lomassa kävin tapaamassa saudiaikaista, australialaista työkaveria, joka oli käymässä toisen suomalaisen luona. Syötiin Tony's Deli ravintolassa, jossa söin todella hyvää kanttarelli-lohirisottoa, nam. Suosittelen paikkaa!

Mutta, vaikka olinkin pikkuhiljaa aloittanut ajoissa pakkailut, niin silti alkoi aika loppua kesken. Ja koska kämppä oli niin kovin pieni, tuntui että hukun laatikoihin.


Torstai-illaksi olin varannut kaksi muuttomiestä pakettiautolla. Avuksi sain lisäksi kaksi ystävää, ja filippiiniläisen ystäväni (ja naapurin) miehen. Olin antanut heille jotain tavaroita ja pikku pakastinkaapin, jonka olin itse ostanut käytettynä.

Muuttomiehet olivat puolisen tuntia myöhässä, ja oltiinkin ehditty kantamaan alas (hissittömässä talossa) suurimman osan laatikoista ja huonekaluista, kun miehet saapuivat. Ja auto näytti kauhean pieneltä!



Olen stressaaja tyyppiä, ja muutenkin jo stressaantunut, ja olinkin varma ettei mun kamat millään mahdu autoon. Pari autollista olin jo parina edellisenä päivänä itse muuttanut, laseja ja muuta särkyvää, olenhan myös pessimisti ;-)


Lasit on kätevä pakata alkosta saataviin viinipullolaatikoihin, jossa on pahviset lokerot

No, lopulta suurin osa kamoista mahtui, mutta se tarkoitti että seuraavana päivänä, jolloin mulla oli muutenkin tiukahko aikataulu, jouduin ajamaan vielä yhden kuorman tavaroita, ja palata sitten siivoamaan ennen lopputarkastusta. Ja kun lopullisesti lähdin, oli auto taas täynnä kamaa...


Nyt siis majailen, taas vaihteeksi, lapsuudenkodissani. Kuinkahan monta kertaa olen tännekin jo kamani roudannut? Enpä taida edes laskea...

4 kommenttia:

  1. Muuttaminen on kauhea työ!!! Mutta pahin takana sulla nyt? Me mietitään mitä kaikkea tarvitaan Floridassa kolmen kuukauden aikana... Lähtö ensi viikolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin! Jep, seuraavaksi voinkin ruveta miettimään mitä otan mukaan Saudeihin. Huoh.

      Aika moinen urakka sullakin edessä!

      Poista
  2. Montako kollia otat mukaan Saudeihin? Ei taida ihan yksi matkalaukku riittää, pidemmäksi ajaksi lähtiessä? ;) Minä toivon, ettei tarvitsisi muuttaa ainakaan muutamaan vuoteen mihinkään. On se niin rasittavaa..,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, todella rasittavaa!

      Koneeseen saa ottaa 30+8kg, ja lähetän itselleni n 5kg paketin, sillä on pärjättävä... Onneksi siellä on astiat, lakanat ja pyyhkeet. Niillä pääsee alkuun, ja sit voi käydä IKEAssa shoppailemassa :-)

      Poista