3.2.2013

Alepan Kotiinkuljetusta

Mun auto on nyt ollut jo muutaman viikon seisomassa. Kauppaan olen kävellyt (reilu kilometri) noin kerran viikossa.

Mutta, eilen mulla oli vieraita, ja päätin etten viitsi raahata limsapulloja ja muutenkin normaalia enemmän ruokaa kaupasta, ja päätin kokeilla Alepan kauppakassipalvelua. Ja voin kyllä suositella.

Netistä valitsin tuotteet keskiviikko iltana. Valikoima on laaja, ja sivut ovat ihan hyvät, helpot ja selkeät. Hinnat ovat ihan Alepan normihintoja, ja ale-tuotteitakin löytyi.

Kun olin valinnut tuotteet, kirjoitin osoitetiedot, ei ollut pakko rekisteröityä. Kaupasta, josta tavarat tuotaisiin, puuttui vain yksi valitsemani tuote, jonka tilalle valitsin toisen. Palvelussa oli myös kohta, jonka voi ruksata jos kerääjä voi korvata puuttuvan tuotteen vastaavalla. Ruksasin sen.

Sitten valitsin toimitusajan, eli perjantaille klo 17-19 väliselle ajalle. Päivässä oli muutama aikaikkuna valittavana. Kun olin tehnyt tilauksen muistin että olin unohtanut jotain. Löysin vain asiakaspalvelun numeron, jos halusi muokata tilausta. Olisin varmaan myös voinut tehdä uuden tilauksen niille muutamalle asialle, mutta koska pärjään ilman, jätin asian siihen.

Perjantaina sitten odotin innoissani ostoksiani. Ja odotin. Kuljettaja soitti klo 19.02. Kävin avaamassa alaoven, ja hän kantoi tavarat ylös asti. Kuljettaja oli mukava nuori mies, juttelimme ja vitsailimme. Pyysi myös anteeksi että oli aavistuksen myöhässä. Maksoin kortilla, kuljetusmaksu on S-etukortilla 6,90€.


Kun purin tuotteet, huomasin että olin ilmeisesti mokaillut muutaman kohdan, koska joitain tuotteita oli vain yksi, mitä luulin tilanneeni enemmän. Oma moka, kun hyppelin edes takaisin sivuilla, etukäteen tehty ostoslista olisi varmaan ollut ihan kätevä...

Kaikissa tuotteissa oli hyvin pitkät päiväykset, ja vihannekset olivat erittäin hyvälaatusia, mitä nyt yhdessä sipulissa oli yksi huono kohta.

Tämä ei ole mikään maksettu mainos, mutta halusin mainostaa, koska mielestäni tämä oli ihan huippu juttu! Itse tykkään käydä ruokakaupassa, tutkia ja ihmetellä, vertailla ja kokeilla, mutta varmasti käytän tätäkin palvelua vielä joskus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti