27.11.2012

Työporukalla Tallinnassa

Ihan uskomatonta että jouluun on enää vajaa kuukausi. Aika menee kyllä kuin siivillä, mutta ei ihme, kun tuntuu että koko ajan on kauheesti ohjelmaa...

Viime viikko oli todella hektinen, ja sunnuntaina olinkin ihan naatti. Perjantaina meillä oli kehittämispäivä, ja käytiin Tallinnassa työporukan kanssa. Lähtö oli klo 7.30, joten piti herätä kukonlaulun aikaan. Laivalla meillä oli aamupala ja ryhmätyötä minimaalisessa kokoushuoneessa, jossa istuimme kuin sillit suolassa...

Mulla ja yhdellä työkaverilla oli toiveena mennä joulumarkkinoille. No, ne aukeavatkin vasta 1.12, joten se siitä. Koska Tallinnassa tihkui, ja aikaa oli vain 3.5h, päädyimme pienen porukan kanssa läheiseen ostoskeskukseen.

Mä rakastan ulkomailla ruokakauppojen koluamista, ja nytkin tuli vietettyä Rimissä muutama tovi. Mukaan ei hirveästi tavaraa tarttunut, mutta mm nämä ihanat joulusukat:


Paluumatkalla meillä oli buffet lounas. Ihan ok, mutta ei mitään Baltic Princessiin verrattavaa. Itse kun syön vain alku- ja jälkiruokia olin ihan tyytyväinen, mutta monen mielestä pääruuat olivat aikamoinen pettymys. Olin yllättynyt että sielläkin oli alkoholijuomia hanassa, ja niitä saikin juoda ihan laivan satamaantuloon asti!

Laivalta mentiin vielä jatkoille Vltava-pubiin, joka oli tupaten täynnä, vaikka kello oli vain jotain 16.30 paikkeilla.

Seuraavana päivänä, eli lauantaina, mulla oli lisätöitä, ja täytyy sanoa että tahmeaa oli, vaikka olinkin  perjantaina kotona jo n klo 21.45. Enpä ole 2-kymppinen enää ;-)

Tein muuten edellisenä viikonloppuna sitä kuuluisaa Avocadopastaa. Täytyy sanoa että oli se ihan hyvää, mutta ei kyllä mielestäni mitään kovin erikoista. Tuskin sitä toiste teen. Kaupassa ei ollut lehtipersiljaa, joten tein ilman, mutta tuskin se nyt niin paljon lopputulokseen vaikutti...

4 kommenttia:

  1. Vltava oli samaan aikaan täynnä kaksi vkoa sitten 16.11.Mulla on siellä säännöllisesti tapaamisia entisten työkavereiden kanssa. Mukava paikka suuremmallekin porukalle, jos löytää kivan sohvaeriön. Rimi on on Tallinnassa asuvan siskontyttöni mukaan kaupungin hinta-,laatusuhteeltaan paras ruokakauppa.T: Sirpa Nikkilästä

    VastaaPoista
  2. Se Vltava on niin hyvällä paikallakin, ettei ole yhtään ihme että on suosittu.

    VastaaPoista
  3. Mä en ymmärrä tätä avokadopastakohua, mistä olen kuullut mainintoja vain blogeissa. Miten voi yhdestä ruokalajista tulla kohu...

    VastaaPoista
  4. Joo, varsinkin kun olen sitä nyt itsekkin maistanut, niin en todellakaan ymmärrä... Kaupoista loppui jonkin aikaa sitten avocadot ja parmesaanijuusto, kun kaikki teki tätä.

    VastaaPoista