16.10.2012

Yhtä juhlaa


Ei ole tullut kirjoitettua vähään aikaan, osittain koska kaikki tietokoneaika on viime aikoina mennyt ifolor valokuvakirjojen tekoon. En ole koskaan ennen tehnyt, saanut vain lahjaksi. Nyt kun mainostettiin 20% alennusta, päätin että teen kirjan mun ikimuistoisesta, parivuodentakaisesta, 3kk reissusta. Ja kun pääsin vauhtiin, päätin tehdä pari muutakin kirjaa...

Ja kun joka reissusta on vähintään parisataa kuvaa, meni aika lailla aikaa jo niiden läpikäymiseen, valitsemiseen ja korjailuun.

Viime kuukausi onkin mennyt perhejuhlien parissa. Veljenpojan ristiäiset oli pari viikkoa sitten. Olivat oikein kirkossa, jumalanpalveluksen yhteydessä. Minä viihdyttelin suurimman osaa aikaa siskontyttöä puhelimellani ;-)


Tänä vuonna tulikin "täyskäsi", olen ollut niin kirkkohäissä, konfirmaatiossa, hautajaisissa kuin ristiäisissäkin!

Lisäksi ollaan vietetty synttäreitä, ensin siskonpojan 2-v päivää kuukausi sitten.



Ja nyt viikonloppuna siskontytön 4-v päivää. Kumpaakin juhlittiin asianmukaisella teemalla :-)



Muistelin juuri että sinä päivänä kun sisko syntyi, olin viikonloppumatkalla (Saudeissa) Abha-vuoristokaupungissa, missä nautin vähän viileämmästä ilmasta. Nyt voisin kyllä taas nauttia vähän lämpimämmästä, tai lähinnä, sateettomammasta ilmasta...

No, sateiden lomassa on tullut käytyä lenkilläkin. Ja muutama kuvakin on tullut otettua, ihan vaan kännykkäkameralla.






Viime lauantaina muuten oveeni koputettiin. Siellä oli mun filippiiniläisnaapuri, jolle olin työpaikan bileissä (ei olla samalla osastolla) kertonut että kaipaan Saudeista filippiiniläistä "pansit" ruokaa. Nyt hän toi minulle lautasellisen sitä! Harmi vaan että se oli possunlihasta, Saudeissahan se tehtiin tietysti kanasta, ja minä en lämpimästä possunlihasta välitä. Mutta muuten oli hyvää, jätin vain possut syömättä.


Palautin sitten lautasen sunnuntaina omenakaurapaistoksella. Ja silloin sattui naapurillani olla kourallinen filippiiniläisiä kylässä. Juttelin heidän kanssaan puolisen tuntia, samalla kun osa lauloi karaokea, ja sain kutsun joulujuhliinkin :-)

3 kommenttia:

  1. Siis kun siskontyttö syntyi olin Saudeissa, ei sisko :-)

    VastaaPoista
  2. Synttärikakkuja katsellessa tuli mieleen, etten ole syönyt kermakakkua tosi pitkään aikaan. Ne eivät taida olla suosiossa (tai muodissa) täälläpäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä syödään aina tota samaa, siinä on banaani-rahka täyte. Se on meidän kaikkien lempparia, ja eräs lähisukulainen ei muita kakkuja edes syö :-) Itse pidän todella paljon myös just marsipaanikuorrutteista. Mansikkakakuista taas en välitä ollenkaan.

      Poista