2.8.2012

Loma - osa 2

Tietokone tuli vihdoin kahden viikon jälkeen korjaamolta, emolevy (whatever that is...) oli vaihdettu. Oli kyllä kätevää, kone haettiin kotoa ja palautettiin töihin, eikä maksanut mitään. Ja siis korjauskin meni takuun piikkiin.

Lomalla olin myös siskolla lastenvahtina. Sisko asuu maalla, ja takapihalta alkaa metsä. Ja se oli täynnä mustikoita!


Keräsimme, ja söimme, niitä sitten lasten kanssa. Nam.


Kävin lomalla myös katsastamassa auton. Viime vuonna se läpäisi katsastuksen ongelmitta, mutta ei tänä vuonna. Huoh. Korjaamolle siis.

Sitten mulla olikin vihdoin tiedossa kolme perättäistä menotonta päivää. Oli ihana vain olla, sai nukkua myöhään ja tehdä mitä mieli teki. Sitä olin kyllä ollut vailla.

Mutta lomaan kuului myös pakastimen sulatus, uusia marjoja varten. En ollut ihan saanut sitä syötyä tyhjäksi, ja olin juuri ostanut 2 kg lohen... Osan ruuista sain jääkaapin pieneen pakastelokeroon, lopuista sitten tein eri ruokia (sulatettuun) pakkaseen, eli töihin evääksi, mikä tietysti on kiva nyt kun olen taas töissä.

Ostinkin sitten 5kg mansikoita ja pari litraa kanttarelleja pakkaseen.


Tuoreet mansikat ovat kyllä ihan hyviä, mutta en ole mitenkään hulluna niihin, joten peratessa ei mennyt montaa mansikkaa suuhun :-) Mieluiten syön siis soseutettuja mansikoita rahkassa ja smoothieissa.


Pakastusurakan jälkeen olikin vielä toinen kokkausurakka, ja sen lisäksi myös pakkausurakka, sillä oli taas vuotuisen mökkireissun aika. Mutta siitä lisää ensi kerralla :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti