21.9.2010

Cuscossa, edelleen...

Eilen, kun olin bloggannut, olin menossa ostamaan "boleto turisticon", ylihintasen lipun jolla paasee Cuscon ja Sacred Valleyn raunioihin ja joihinkin museoihin.

Myyntipisteessa virkailija sitten sanoi espanjan ja englannin sekoituksella, etten voi menna huomenna Pisaciin, Sacred Valleyhin (josta olin juuri varannut netista hienon hotellin!), koska silloin on "pero", joka kestaa kaksi paivaa. No, piti katsoa sanakirjasta; ja lakkohan se. Bussit ja taksit.

Menin sitten lahimpaan matkatoimistoon, ja siella sanottiin samaa. En antanut periksi, vaan menin seuraavaan. Siella sitten myyja sanoi, etta kylla han voi jarjestaa, mutta lahto on klo 6 aamulla. No, sopiihan se, kun olen silti hereilla klo 4-5 aikaan...

Iltapaivalla pystyin kavelemaan hotellille vain yhden pysahdyksen taktiikalla, jee! Mutta illalla, kun yritin nukkua, ja olin sikavasynyt, hakkasi sydan taas. Puolen tunnin nukkumisyrityksen jalkeen pulssi oli 108 ja tuntia myohemmin vahan alle 100.

Taas meni yo patkittain nukkuen, mutta klo 4 jalkeen en enaa pystynyt nukkumaan, ja nalkakin oli. Olin edellisen kerran syonyt lounaan klo 14 aikaan...

Niin, nyt mulla on kaiken lisaksi kunnon flunssakin, nuha, yska ja otsaontelovaivoja.... Niin, etta ruokahalua ei pahemmin ole!

Mutta, kuski joka ei puhu englantia, tuli siis hakemaan mut klo 6. Ei ollut ajettu kovin pitkalle kun oli jo tiesulku. Kuski sitten sanoi etta turisti kyydissa, ja saatiin jatkaa matkaa. Ja ruvettiin ajamaan vuorenrinnetta ylospain (vaikka oltiinkin menossa laaksoon!).

Pian tuli taas sulku vastaan, nyt tiella oli jonkinverran kivia. Mutta, saatiin taas jatkaa, kunnes tultiin kunnon sulkuun, tielle oli pudotettu kivia ja kunnon lohkareita! Kuski selitti jollekkin "lakkovahdille" etta turistin pitaa paasta Pisaciin, paaseeko toista kautta, mutta eivat paastaneet. Jouduttiin sitten kaantymaan takaisin.

Matkatoimistossa myyja sitten yritti ehdottaa etta pyorailisin sinne (!), alamakea koko matka tiesulun jalkeen, mutta parikymmenta kilometria. Flunssassa! Tuskin!

Sitten han ehdotti etta voidaan yrittaa klo 17 aikaan uudelleen, mutta silloinhan me oltaisiin perilla vasta pimean jalkeen, joten sanoin etta unohtaa koko jutun!

Huomenna menen sitten kuskin kanssa vaan naille lahimmille raunioille, tanaan ei ole fiilista.

Kirjauduin sitten vahan parempaan hotelliin yhdeksi yoksi, ja kun olen valmis netissa menen lounaalle ja sitten hotellille lepailemaan loppupaivaksi, jos sais flunssankin parannettua ennen torstain Machu Picchu reissua!

2 kommenttia:

  1. Toivottavasti olosi kohenee pian ja pääset jatkamaan matkaa! Upeita kuvia!!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Flunssa alkaa jo helpottamaan, ja nyt olen Aguas calientessa, Machu Picchun kylassa ja pystyn taas kavelemaan normaalisti :-)

    VastaaPoista