3.8.2010

Työmatkastressiä

Nettiaika täällä on ollut hyvin lyhyttä ja ”varastettua”! Joskus mä pääsen täältä kämpiltä kytkeytymään jonkun langattomaan nettiin, mutta vain pariksi minuutiksi. Ja eilen pääsin töistä nopsaa, kun mä en saa omia nettitunnuksia, mutta piti kirjoittaa yhden potilaan papereihin, joten yksi perushoitaja avasi potilaan tiedoston mulle, ja kun hän kävi muualla, kävin äkkiä netissä.

Eli, olen vissiin nettiriippuvainen. Mutta, olen tottunut joka päivä lukemaan uutiset netistä, nyt mulla ei ole yhtään mitään hajua mitä maailmalla on perjantain jälkeen tapahtunut. No, huomenna menen töitten jälkeen Osloon, luulisi sieltä jonkun nettikahvilan löytyvän.

Sunnuntaina en jaksanut lähteä Osloon, mm koska siellä ei kuulemma ole mitkään kaupat silloin auki. Luulin että Suomi oli, ennen uutta kauppalakia, viimeinen takapajula ;-)

Eilen oli ensimmäinen ”oikea” työpäivä. Aamulla taas kauhea stressi, ehdinkö bussinvaihtoon vai en (ja kun ne menee vain tunnin välein, luulisi että olisivat synkronoineet ne kuten junatkin, mutta ei…). No ehdin onneksi, vajaan minuutin odotin toista bussia!

Mutta, koska bussi on niin hidas, ajaa pitkin kapeita, kurvisia teitä, myöhästyin taas 15 min. Menin sitten töissä puhumaan jollekin pomolle näistä bussiongelmista, ja 3-4h työmatkoista, ja sovittiin etten tee enää muita tuplavuoroja. Ihan hyvä juttu. Teen vain iltoja, paitsi keskiviikko ja ensi viikonloppu, jolloin mun pitikin tehdä vain aamuvuorot.

Eilinen aamuvuoro oli todella piiiiiiiiitkä ja tylsä, kävin aamulla kaikki osastot läpi, ja tarjosin apua, mutta ei huolittu! Lähes joka osastolla oli sairaanhoitaja tai kaksi. Oikeastaan jaoin vaan parin uuden potilaan lääkkeet dosetteihin, paljon muuta en muistaakseni tehnyt! Ja koska en edes voinut tappaa aikaa netissä, luin sitten mukana tuomaani ”Sairaanhoitajan Käsikirjaa”.

Iltavuoro olikin sitten ihan vastakohtainen. Yksi potilas oli palannut sairaalasta, huonolla ennusteella, ja hänen lapset olivat myös osastolla, ja olivat aika ”työläitä”, veivät siis enemmän aikaa kuin potilas itse. Kävin kaikkiaan vissiin kuutisen kertaa tämän potilaan luona, ja jokainen kerta vei vähintään vartin. Oli myös yksi kaatuminen joka vei aikaa, ja sitten oli paljon pikkujuttuja, pääasiassa lääkkeitten noutoa.

Kun 14h työpäivä oli ohi, olin aika poikki, jalat varsinkin. Potkupyörä on mun mielestä hankala, koska sen kanssa pitää käyttää hissiä, joten kävelin koko päivän. Mutta, piti vielä odottaa tunti bussia. Kello 23.40 olin vaihtoasemalla, ja menin kysymään menikö mun vaihtobussi jo. Kyllä, seuraava lähtee vajaan tunnin kuluttua. Tosi kiva, tuhahdin, ja sanoin että miksi ihmeessä se ei voinut odottaa tätä bussia, ei ole kivaa joutua odottamaan tunti keskellä yötä.

Lähdin sitten kävelemään takseja kohti, ajattelin kysyä paljonko matka kotiin suurin piirtein maksaisi, kun joku huusi mun perään. Joku palveluhenkilö kysyi mistä olin tulossa, ja kerroin. Hän sitten sanoi, että odota hetki, juoksi jonnekin, ja palasi pian. Sanoi, että koska tilanne on mikä on, he maksaa mulle taksin kotiin!!!!

Vihdoin hyviä uutisia. Sanoin että kiva juttu, olen juuri tehnyt 14h työvuoron! Taksi maksoi 380NOK, en kyllä muista miten päin kurssi menee, mutta ei ihan halpaa joka tapauksessa, et ihan kiva kun ei tarvinnut maksaa itse!

Niin, ja töissä avasin onneksi suun oikealle henkilölle eilen. Se tiesi kertoa että yhdessä varastossa on patjoja, ja varasto oli aika iso, joten siellä nukun ensi yön ja pe-la välisen yön, koska silloin mulla on illan perään aamuvuoro!

Eli, ihan ok paikka, mutta onneksi vain viikko. Tuo työn ajoittainen tylsyys ja työmatkastressi antaa miinuksia tälle paikalle. Moldea odotellessa =)

2 kommenttia:

  1. Huh huh noita sinun tyomatkojasi :(.

    Taalla muuten todellakin on, etta saa taksihinnan takaisin, jos myohastyy jatkoyhteyksista ainakin junien myohastymisen vuoksi. En ole oikein perehtynyt asiaan tarkemmin, kun ei ole ajankohtaista itselle. Mutta tuosta olen yllattynyt, etta sulle siita tultiin ihan varta vasten sanomaan. Luulin, etta noissa asioissa taytyy olla itse aktiivinen.

    Nythan sulla alkaa olla kohta viikko taynna ja matka kohti Moldea voi pian alkaa ;). Toivottavasti siella on mukavaa!

    VastaaPoista
  2. Tuula; Hyvin pidentää mun pinnaa taas tääkin tilanne...
    Luulen että tämä on niin erikoinen tilanne kun junat ei kulje ollenkaan, siksi varmaan saavat jaella tarvittaessa taksiseteleitä. Eilenhän sitten ei taas tarjottu taksia, mutta siinäkin kävi lopulta hyvin!
    Jep, loppu häämöttää, pian uusia seikkauluja kohti ;-)

    VastaaPoista