19.8.2010

Saarikierroksella





Nyt on enää 2 työpäivää jäljellä. Aika on kyllä mennyt siivillä, mikä on hyvä juttu! Työ on ollut ajoittain aika haastavaa, ja myös raskasta, mutta välillä myös tosi kivaa!

Maanantaina mun mukava kämppis lähti takaisin Ruotsiin, ja sain tilalle toisen ruotsalaisen, mutta tällä kertaa viisikymppisen perushoitajan. Ja se on ihan outo tyyppi… Niin mun tuuria… Pomokin tuli juttelee mulle siitä, se kun on ollut pääasiassa psykiatriassa työvuorossa, joten se ei oikein pärjää tässä työssä.

Mun kämppis oli puhunut yhden potilaan kanssa, joka on vajaa 50-vuotias, mukava mies, jonka kanssa mäkin aina juttelen kun käyn sen luona. Mies on fiksu ja asuu palvelutalossa fyysisen vaivan takia. Olivat sitten jotenkin sopineet mun kämppiksen kanssa, että mies vie meidät autollaan saarikierrokselle… Ajattelin kyllä että onkohan ihan soveliasta, mutta mun kämppis oli puhunut toiselle hoitajalle, jonka mielestä se oli ihan hyvä juttu.

Joten tänään lähdettiin, vaikka mua ei oikein innostanut. Mutta reissu oli ihan huippu! Mies osasi kertoa tosi paljon saaresta, historiasta ym, ja osas vastata varmaan jokaiseen kysymykseen! Ja sääkin oli upean aurinkoinen. Ajettiin ensin viereinen Midøyan saari ympäri, saari jossa potilaat asuu ihan lähellä, joten saaresta en ollut nähnyt melkein mitään. Sitten ajettiin pienen Drynan saaren ympäri. Siellä me ajettiin myös hetken off-road, ajettiin korkealle kukkulalle, mistä oli hienot näkymät. Hän myös tiesi missä moni hoitaja asui, ja näytti niiden talot!


Yli satavuotias, käsinrakennettu silta saarelta toiselle





3 kommenttia:

  1. Yritin kommentoida tämän jo edelliseenkin, ei vaan millään onnistunut.

    Vau, siis kuulostaa älyttömän haastavalta!! Hienoa että olet pärjännyt noin hyvin (itse tutisisin buutseissani :). UPEAN näköistä!!!

    VastaaPoista
  2. Juu, oli se aika haastavaa, mutta kun maisemat saarella oli niin upeat, oli kaikki sen väärti :-)

    VastaaPoista