25.4.2010

Kaunis Tukholma



Torstai-illasta sunnuntain puoleen päivään asti mulla oli kaksi vierasta Varbergistä, Ruotsin länsirannikolta, jossa työskentelin 10 vuotta sitten reilun vuoden. He olivat myös mun luona käymässä kun viimeksi olin Tukholmassa töissä, ja kävivät myös Suomessa keväällä 2001. Itse en ole Varbergissä sen jälkeen käynyt kun työt loppui, jospa alkukesästä saisi aikaiseksi.

Oli todella mukavaa nähdä heitä taas, ja kuulla juoruja töistä, vaikken kovin montaa ihmistä sieltä enää muista.

Torstaina olimme vain kotosalla, tein ruokaa ja juotiin viiniä.



Perjantaina käytiin ensin mun työpaikalla tutustumassa. Siellä ei ollut ketään silloin, koska muilla oli kehityspäivä, mihin mun ei onneksi tarvinnut osallistua!

Sitten mentiin Tukholman keskustaan ja käveltiin Vanhaan Kaupunkiin päin. Aurinko paistoi ja oli suht lämmintä. Mutta, silloin kuin aurinko oli pilvessä, oli aika viileää.




Joka turistikaupassa myytiin hää-aiheisia juttuja





Ensiksi menimme yhden pubin terassille lounaalle ja oluelle.



Siitä jatkoimme syvemmälle Vanhaan Kaupunkiin, käytiin pikku putiikeissa ja pysähdyttiin taas aurinkoiselle terassille oluselle.

Päivälliselle mentiin tanskalaiseen Jensen’s Boefhaus pihviravintolaan, jossa söin hampurilaisen. Ei ollut mitenkään erikoinen, mutta jälkkäri; appelsiinisorbetti ja suklaamousse oli taivaallista =)

Lauantaina mentiin taas kaupungille.


Taisivat harjoitella häitä varten

Ensin me mentiin 50 min paattiajelulle Djurgårdenin ympärille. Oli ihan mielenkiintoista, mutta vähän vilu tuli, kun oltiin kannella.


Strandvägen, Tukholman kallein ja halutuin osoite










Tämä purjelaiva on hostelli!



Sieltä jatkettiin keskustaan shoppailemaan, ja ilma oli todella lämmin ja aurinkoinen. Päädyttiin tunniksi istumaan portaille Hötorgetille!

Päivällinen me syötiin pienessä ravintolassa Vanhassa Kaupungissa, CC.ssä, joka tarjosi perinteistä riista ruokaa. Mä söin villisikaa, oli todella hyvää. Ja kallista… Mutta en mensisi uudestaan, koska palvelu oli aika huonoa; perunamuusi tuli lähes 5 min sen jälkeen kun oltiin saatu lihat/kalat, ja vaikka ravintolassa ei ollut kuin yksi seurue ennen meitä, laitettiin meidät ihan heidän viereen istumaan, ja ne oli todella äänekkäitä…

Tänään on edelleen aurinkoista ja lämmintä, joten kun olin saattanut vieraat junalle, kävelin tunnin lenkin. Näin myös paljon valkovuokkoja, joita näin ensimmäisen kerran viime viikonloppuna kun olin kävelyllä. Aah, ihana kevät =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti