9.1.2010

Viime vuosikymmen

Luen paljon blogeja, ja parikin blogi-kirjoittajaa on listannut edellisen vuosikymmenen tapahtumia, näin uutena vuosikymmenellä.

Mäkin rupesin miettimään mun aika tapahtumarikasta vuosikymmentä, eli tässä mun piiiiiiiiiiiitkä lista.

2000

Tammikuussa lähdin Ruotsin länsirannikolle töihin. Sitä ennen olin työskennellyt 2,5v Englannissa, jonka puolessavälissä olin palannut Suomeen särkyneen sydämen kanssa puoleksi vuodeksi, mutta kun täällä ei ollut tarpeeksi töitä, palasin takaisin Englantiin. Vuoden kuluttua lähdin taas Englannista, osaksi lähdön syypää oli edelleen sama kuin viimekerralla!


Kuva täältä

Aluksi kaipailin kovasti Englantiin, mutta loppujenlopuksi viihdyin todella hyvin, työpaikka oli varmaan paras joka mulla on ollut, nyt jälkikäteen ajatellen. Kävin Suomen lisäksi lomalla Englannissa, ja entisen koulukaverin luona Norjan Bergenissä (aivan ihana kaupunki!).

2001

Ruotsiin en silti halunnut jäädä, ja jo opiskeluaikoina olin haaveillut Saudeista, joten palasin helmikuun lopulla Suomeen, josta hain Saudeihin töihin. Suomessa muutin Helsinkiin ja työskentelin kahdessa eri sairaalassa, ensimmäisessä en viihtynyt ollenkaan, ja lähdin kun 2kk työsopimus päättyi. Mulla ei ollut edes uutta työpaikkaa tiedossa, mutta pari päivää ennen kuin edellinen työ loppui, sain töitä erään sairaalan Päiväkirurgiselta osastolta (Päiki), jossa olenkin sitten sen jälkeen Suomessa ollessani lähes aina työskennellyt.




Kevät-talvella yksi ystävä Englannista oli käymässä Suomessa, ja keväämmällä kaksi työkaveria sieltä Ruotsin länsirannikolta.

Kesäkuussa syntyi mun ensimmäinen kummityttö ja heinäkuussa olin ensimmäistä kertaa kaasona!

Saudeihin mun oli tarkoitus lähteä syykuussa vuodeksi, mutta Ukin kuoltua (Vaari kuoli saman vuoden kesällä) ja syyskuun 11 päivän jälkeisen epävarmuuden takia lähdin vasta lokakuussa. Kokemus oli unohtumaton, mutta työ todella ikävää, en viihtynyt ollenkaan, mutta sisulla, ja kolmen erittäin hyvän Belgialaisen ystävän avulla, selviydyin vuodesta. Teetin ”kamelisormuksen” (josta nyt ei ole kuvaa), jonka tuli muistuttaa että sen vuoden jälkeen pärjään mistä vain, mutta en myöskään aio enää koskaan olla työpaikassa, jossa en viihdy yhtään!

2002

Matkustin Saudeista kaksi kertaa Suomeen, ensimmäisen Suomiloman aikana käytiin myös yhden ystävän kanssa Thaimaan Hua Hinissä. Toisen Suomiloman aikana kävin Uumajassa, Ruotsissa, tapaamassa opiskeluaikaista ystävää, joka asuu siellä edelleen. Saudeissa kävin sukelluskurssin, ensin Riadissa uima-altaassa ja sitten pääsin kerran sukeltamaan Punaisessa meressä, kokemus oli unohtumaton, aivan mahtavaa! Toinen sukellus ei sitten enää onnistunutkaan, oli liian kivulias otsaontelo vaivojen takia, enkä kurssia sitten koskaan läpäissyt. Saudeissa myös matkustettiin Madain Salehiin, joka on Jordanian Petran tapainen rauniokaupunki.



Lokakuussa palasin Suomeen, ja marraskuussa lähdin äidin ja molempien isoäitien kanssa Egyptin Hurghadaan lomalle, ja kävimme myös pyramideilla. Marraskuussa olin myös pari viikkoa Päikissä töissä, ja työkaveri H, jota en kauhean hyvin silloin tuntenut, ylipuhu mut lähtemän hänen kanssaan joulukuussa viikoksi Kanarialle, Playa del Inglesiin, koska mulla ei ollut silloin töitä, mutta, Saudi tienestejä kylläkin. Loma oli todella onnistunut, ja meistä tuli todella hyviä ystäviä!

2003

Tammikuussa jatkoin töitä Päikissä. Kesällä kävin Belgiassa Saudiaikaisten ystävien luona, olin taas kaasona kesähäissä ja hankin kissanpennun.



Syksyllä minulle tehtiin suurehko leikkaus. Olin myös kuukauden töissä välitystoimistossa, joka välitti eri alojen työntekijöitä ulkomaille. Minä rekrytoin hoitajia, mutta irtisanouduin kuukauden jälkeen, koska en hyväksynyt heidän työtapaa joka oli vain rahastusta. Päätös oli oikea, myöhemmin pomo joutui oikeuteen ja firma meni konkurssiin.

2004

Olin kaksi kuukautta vanhainkodissa töissä, työ oli todella rankkaa, ennen kuin palasin takaisin Päikiin. Sain vakituisen työpaikan Päikistä, jossa viihdyin todella hyvin. Heinäkuussa lähdin H:n kanssa autolla kesälomareissulle hänen synnyinseudulle pohjois-suomeen.


Hiljainen Kansa

Elokuussa muutin Helsingistä pieneen rivari-kaksioon, H:n naapuriin, mutta taloyhtiössä oli myös erittäin hullu asukas, jonka kanssa otin yhteen pari kertaa! Lokakuussa lähdimme H:n kanssa parin viikon mahtavalle lomalle New Yorkiin ja Washington D.C:hin, jossa yksi ystäväni asuu.



2005

Ostin auton. Päikiin tuli paljon muutoksia, ja suuri remontti, enkä enää viihtynyt kovin hyvin. Keväällä Belgialainen ystävä tuli käymään Suomessa, ja kävin ensimmäistä kertaa Tallinnassa(!) Marraskuussa olin unohtumattomalla lomalla Keniassa! Ensimmäisenä aamuna Nairobissa herättiin konekiväärin ääneen, kun hotellin viereinen pankki ryöstettiin! Safari Masai Marassa oli aivan uskomaton, ja myös rantaloma Mombasassa ihana!



2006

Toukokuussa sain virkavapaata ja lähdin Tukholmaan töihin, osaksi pientä tiimiä, perustamaan uutta päiväkirurgian osastoa. Työ oli alussa vaikeaa ja erittäin haastavaa, mutta jonkin ajan kuluttua viihdyin hyvin. Tämä on sama paikka, jonne nyt lähden 6kk töihin.



Suomessa kävin pari kertaa, ja myös Stavangerissa, Norjassa ja Uumajassa.


Pulkkamäessa Uumajassa

Kissani, joka oli muuttanut äidin luo, kuoli yllättäen =(
Marraskuussa oli vuorossa parin viikon loma Miamissa ja New Yorkissa!



2007

Maaliskuussa palasin Suomeen korkeassa kuumeessa, ja pari päivää myöhemmin lähdettiin siskon kanssa ostamaan hänelle Tallinnasta hääpukua.



Palasin Päikiin töihin ja muutin työsuhdeasuntoon. Töissä kuvattiin jaksoa ”Suojelijat” TV-sarjaan, olin mukana yhdessä kohtauksessa, jossa esitin leikkaussalihoitajaa!



Kesällä oli siskon häät, ja mä olin ”hääsuunnittelijana”.



Aika oli kullannut tarpeeksi muistoja, ja syksyllä rupesin suunnittelemaan uutta keikkaa Saudeihin. Marraskuussa lähdettiin H:n kanssa kahden viikon lomalle Thaimaan Phukettiin, taas aivan mahtava loma!



2008

Irtisanouduin toimestani ja helmikuussa lähdettiin yhden työkaverin kanssa Saudeihin töihin.



Tällä kertaa sairaala oli paljon parempi kuin viimeksi, ja alkuvaikeuksien jälkeen viihdyin töissä, lasten yleiskirurgisessa leikkaussalissa, kohtalaisesti. Matkustin Suomeen, Dubaihin,


Burj Dubai, maailman korkein rakennus valmistumassa

Saudeissa Abha nimiseen vuoristokaupunkiin (jossa olin kun siskon-( ja kummi-) tyttö syntyi!),



Goalle, Intiaan,



ja joulukuussa taas Suomeen, siskontytön ristiäisiin.



2009

Tammikuussa vietin unohtumattoman viikon loman Jordaniassa, englantilaisen ystäväni Julien kanssa.



Helmikuussa palailin Suomeen ja maaliskuussa kävin taas Uumajassa käymässä. Samalla reissulla kävin myös Tukholman työpaikalla ja vietettiin iltaa vanhojen työkavereiden kanssa. Huhtikuussa palasin töihin samaan sairaalaan kuin ennenkin, mutta pääleikkausosastolle tällä kertaa. Kesällä lomailin 6 viikkoa, kävin kaverin häissä Sveitsissä...



...ja lähdin taas automatkalle H:n kanssa tämän synnyinseudulle pohjois-suomeen.



Elo-syyskuussa olin 5 viikkoa Päikissä, sen jälkeen englantilainen Julie tuli viikoksi Suomeen, ja käytiin mm Tallinnassa.


Uudelta vuosikymmeneltä taidan toivoa ainakin hieman vähemmän muuttoja, olisi jo aika asettua aloilleni!

2 kommenttia:

  1. No onpas sinullekin kaikenlaista tapahtunut vuosikymmenessa!

    Onko sinullakin joskus sellainen olo paikalle asetuttuasi, etta jalkapohjia kutittaa? Olen yrittanyt selittaa sita taalla, missa monet ovat asuneet samassa paikassa ikansa, eivatka ole edes juuri matkustaneet minnekaan ikina. Eivatka edes oikeastaan halua minnekaan.

    VastaaPoista
  2. Juu, kun sen oikein laitto tekstiksi (keskellä yötä,monta tuntia...) niin melkein hengästyttää :-)
    Tarkoitatko siis että ihan sananmukaisesti kutittaa? Ei kyllä taida, mutta esim aina kun olen joltain lomamatkalta palannut, niin pitää jo uusi matka olla suunniteilla! Ja kyllähän mä paikoilleni asettuisin,jos vaan tietäisin et minne...

    VastaaPoista