4.1.2010

Kissanpäiviä



Noniin, nyt on sitten edellinen blogi päätetty ja uusi perustettu.

Mitään uudenvuoden lupauksia en tänä vuonna tehnyt, kun en niitä kuitenkaan pidä, mutta joitakin aikomuksia kylläkin! Yksi aikomus on tehdä tänä vuonna vielä vähemmän palkkatyötä kuin viime vuonna ;-) Viime vuonna olin töissä n 8kk,  tänä vuonna tulen tekemään n 6kk töitä Tukholmassa. On sillä siis hyviäkin puolia ettei osaa päättää mitä sitä elämällään tekisi ;-)





Tän viikon olen ollut pakkasta paossa sisätiloissa ja viettänyt kissanpäiviä, kissa kainalossa. Pääasiassa olen vain lukenut, surffaillut netissä ja katsonut telkkaria oikein olan takaa, sitä kun en ole pahemmin tehnyt lähes kahteen vuoteen! No, suosikkisarjat olen ostanut DVD bokseina, täytyyhän ne sarjat nähdä loppuun kun on aloittanutkin, ja tietysti elokuvia on tullut katsottua.



Lumitöitä on tehty kolmeen otteeseen, kauppaan olen kävellyt kaksi kertaa, mutta that’s it. Tänään oli vain -5c ja se oli ihan sopiva, toissa päivänä (vai oliko se jopa eilen???) oli -24c ja silloin jääty nenänpää jo roska/postilaatikkomatkalla. Ja otin pari valokuvaa upeasta taivaasta enkä meinannut saada avaimella ovea auki, koska sormet oli ihan kohmeessa…





Tälle viikolle mulla onkin sitten ohjelmaa lähes joka päivä, joten toivottavasti mitään hirmupakkasia ei enää tule.

Lähden siis Tukholmaan töihin parin viikon kuluttua puoleksi vuodeksi, tienaamaan rahaa syksyn Etelä-Amerikan matkaa varten, joka siis tulee olemaan espanjanopiskelua, vapaaehtoistyötä ja lomailua, yhteensä n 3kk!


En ole pelkästään kissavahtina, vaan mun vastuulla on myös kaksi upeaa orkideaa...

Mukaan matkaan lähtee Saudeista ostamani Canon D450 järjestelmäkamera, jonka käyttöä olisi tarkoitus harjoitella kunnolla syksyä varten. Joten tänne tulee, toivottavasti, paljon kuvia länsinaapurista =)

Laitan tänne jossain vaiheessa pari matkakertomusta Saudiblogista. Saudeissa tuli tehtyä niin paljon ”laittomuksia” (siis laitonta Saudeissa, ei muualla), ja kirjoitin silloin myös Englanniksi, joten en halua että se blogi on julkinen. Jos se blogi jotakuta silti kauheesti kiinnostaa, niin voi lähettää mulle sähköpostia, niin laitan linkin blogiin.

Muuten en varmaan kauheasti kirjoittele ennen Tukholmaa, ja viikon kuluttua olen taas noin viikon nettipimennossa, kun kissavahtipesti päättyy.

6 kommenttia:

  1. Kiitti linkistä uuteen blogiin, mielenkiinnolla tulen seuraamaan sun seikkailuja :) Hyvää uutta vuotta!!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Täytynee sitten oikein ruveta etsimään seikkailuja ;-)

    VastaaPoista
  3. Hyvää lomaa, ennen seuraavan työkeikan alkua!
    -SatuSanna

    VastaaPoista
  4. Olet osannut valita oikean ammatin, jota voi tehdä vaikka missä päin maailmaa. Eikä ilmeisesti työpaikalla katsota karsaasti lyhyitä työjaksoja yhdessä paikassa. Ihan hengästyttää tuo vauhti.
    Täytyypä ruveta seuraamaan tulevia seikkailujasi. :)
    Hyvää jatkoa.

    VastaaPoista
  5. Kiitos! Joo, kyllä mäkin olen vähän miettinyt noita lyhyitä työjaksoja, mutta ei niitä ainakaan vielä ole kukaan työnantaja kommentoinut. Ja Suomessa olen sentään lähes aina ollut samassa työpaikassa. Ja kun koko ajan on enempi pula, niin on myös työntekijän markkinat :-) Välillä tää työ ottaa todella pannuun, mutta sitten just mietin, että miten paljon olen voinut ulkomailla olla tän työn takia, et kai se valinta oli oikea.

    VastaaPoista