24.1.2010

Ensimmäinen viikko

Viikonloppu on mennyt rauhallisissa merkeissä, olen siivonnut, järjestellyt ja nukkunut. Olisin myös pessyt pyykkiä, mutta kun keskiviikkona menin pyykkitupaan varaamaan aikaa, oli vasta maanantaina vapaata, joten huomenna sitten.

Olen ollut uskomattoman väsynyt koko viikon, kai se on ne muutokset taas, kun ei voi jetlaggiakään oikein syyttää ;-) Laivalla kyllä nukuin tosi huonosti, enkä viikolla ole päässyt sänkyyn ennen klo 22.30 (ja herätys klo 5.50), joten siinäkin varmaan syy. Mutta, eiköhän ens viikolla jaksa paremmin, kun pe-la yönä nukuin 12h, sitä en olekaan tehnyt pitkäääääään aikaan!

Tiistaina mulla oli aika työterveyshoitajalle MRSA-testiä varten. Työterveyshuolto sijaitsi Kista Gallerian vieressä, joka oli viimeksi täällä työskennellessäni mun lempi shoppailumesta. Sinne pääsee metrolla Tukholman keskustasta, pysäkin nimi on Kista.

Sinne oli siis jonkin verran matkaa, ja koska mun piti myös käydä Danderydin sairaalassa (johonka meidän osasto kuuluu, vaikka sijaitsee eri kaupungissa, Tukholman läänissä) otattamaan valokuva henkilökorttia varten, soitin Danderyydiin ja sain ajan samalle iltapäivälle. Joten puolenpäivän aikaan lähdin, mutta olin ehtinyt vasta bussipysäkille, kun työkaveri soitti ja sano ettei mun paperit ollutkaan kunnossa, joten en voi mennä Danderyydiin. Mutta, koska olen nämä kaksi ensimmäistä viikkoa tuntityöläinen, sovittiin työkaverin kanssa, että ei tarvitse enää tulla takaisin, voin mennä Kistaan shoppailemaan.


Kuva täältä

Kista Galleria on valtava ostoskeskus, mutta sen varsinainen vetonaula on sen valtava ruokailuale. Siellä on varmaan parikymmentä eri ravintolatiskiä, ja varmaan jokainen etninen ruoka on edustettuna. Ruokapöydät sijaitsee alueen keskellä, joten jos on porukalla syömässä voi jokainen hakea ruoan mistä haluaa ja syödä yhdessä.
Myös asiakaskunnassa on varmaan jokainen maa edustettuna, syntyperältä pohjoismaalaisena siellä kuuluu vähemmistöön.


Kuva täältä

Sain myös tulevat työvuorot. Joka kolmas perjantai lopetan klo 11.45, jee. Kahtena muuna perjantaina lopetan klo 14. Kolmen viikon listassa on myös neljä klo 17 vuoroa, muuten lopetan klo 16.00. Työt aloitan klo 7.15. Työvuorot on tehty bussin mukaan, jolla kuljen töihin! Paitsi tuo yhden perjantain 11.45, silloin ei kulje suoraa bussia. Mutta silloin työkaveri, joka asuu n 5 min kävelymatkan päässä mun luolta lopettaa klo 12, ja pääsen hänen kyydissä, jollen mene muualle! Mutta, voin siis myös ottaa bussin ja junan, matka kestää vaan silloin vähän kauemmin.

Perjantaina oli molempien salien hommat tehty klo 11.30 aikaan (suunnitellusti). Ruotsissa perjantaisin, ainakin molemmissa sairaaloissa joissa olen ollut töissä, lopetetaan työt yleensä aikaisemmin, viikolla tehdään pidempää päivää! Sopii todellakin mulle!

Lähdin sitten perjantaina työkaverin kyydissä puolenpäivän aikaan ja käytiin ICA Maxissa ruokakaupassa. Koska taas pääsin autolla kotiovelle, tuli taas ostettua aika paljon kaikkea kaappiin, niin ei tarvitse sitten yleisillä raahata niin paljon!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti